loading...
جهان فان
sajjad.s بازدید : 55 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

دقت کردید از وقتی لپ تاپ ها آمده اند چقدر زندگی راحت تر شده ، حداقل از این همه سیم کشی که کامپیوترهای خانگی دارد راحت شدیم فقط یک سیم شارژر دارد که به آن وصل می شود. در حال حاضر هم نسل جدید ماوس ها و کیبورد هایی وارد بازار شده که بدون سیم (Wireless) هستند و به راحتی هم قابل استفاده و قابل حمل و نقل هستند و برد بیشتری هم دارند.

 اگر شما همیشه مسافرت می روید و مجبورید که همه جا از لپ تاپتان استفاده کنید، ماوس بی سیم (Wireless) بهترین وسیله ی جانبی است. من در این مقاله به شما می گویم که چطوری ماوس بی سیم را به لپ تاپتان وصل کنید.

تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، و وسایل جانبی کامپیوتر را طوری می سازند که بدون سیم کار کنند. بهترین وسیله برای کسانی که همیشه مسافرت می کنند و از لپ تاپ استفاده می کنند ماوس بی سیم است. البته از این ماوس برای کامپیوترهای رومیزی هم استفاده می شود که به شما کمک می کند که همیشه میزتان بدون سیم و مرتب باشد. ماوس بی سیم هم مثل بقیه وسایل بدون سیم کار می کند، سیگنال های فرکانس رادیویی را به یک دستگاه فرستنده و گیرنده می فرستد و می گیرد.

بخش هایی از یک ماوس بی سیم (Wireless)

وصل کردن یک ماوس بی سیم به لپ تاپ در نگاه اول ممکن است خیلی پیچیده به نظر برسد، اما خیلی آسان است. بخش هایی مثل فرستنده و گیرنده دارد. دستگاه فرستنده در داخل ماوس قرار دارد و قابل مشاهده نیست. دستگاه گیرنده در شکل های مختلفی وجود دارد بعضی ها خیلی کوچک هستند و مثل قلم اند. در اکثر بسته های ماوس بی سیم یک CD وجود دارد که برنامه هایی دارد که به سیستم عامل کمک می کند تا ماوس را بشناسد.

sajjad.s بازدید : 38 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

یک رایانه درابعاد کوچک است حدود  W) x 135(D) x 25(H)mm ,~ 450g) که تمامی قابلیتهای یک رایانه را درخود جای می دهد و به عنوان رقیب اصلی رایانه های رومیزی معمولی می باشد.علت نامگذاری این رایانه به این نام این است که NetTop از دو کلمه نت (Internet) و تاپ (Desktop) به معنای میزکار تشکیل شده است.

 درمقایسه با رایانه های معمولی نت تاپ ها نه تنها کوچکتر ارزانتر و سبکترند بلکه مصرف برق به مراتب کمتری هم دارند. یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می کند.

نت تاپ را میتوان در پشت مانیتورهایتان نصب کنید که به نسبت کیس های بزرگ امروزی فضای کمتری را اشغال می کند البته میتوان آنها را با استفاده از پایه روی میز قرارداد.

NetTop ها از لحاظ سیستم خنک کننده به دو بخش عمده دسته بندی می شوند. دسته اول در قسمت تهویه خود دارای فن و دسته دوم که فاقد فن هستند ازفناوری هوای خنک استفاده می کنند ، این قابلیت باعث شده که NetTop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات در منازل و دفاتر کار و شرکت ها مطرح شوند.

 

sajjad.s بازدید : 35 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

مدت زمانی است که شرکت ایرانسل ، توانسته است با بهره گیری از شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ارائه سرویس های قابل رقابت با دو اپراتور دیگر بازار خوبی را در جامعه امروزی موبایل ایران فراهم نماید. همچنین اخیرأ قیمت سیم کارت های اعتباری ایرانسل به 15 هزار تومان کاهش یافته است و با قابلیتهایی که به تنهایی فراهم کرده است همانند MMS و GPRS توانسته است استفاده کنندگان زیادی را جدب کند. اما این سیم کارت های اعتباری نیز در دورن خود ترفندهای مخفی را دارا هستند! فعال سازی پیامگیر ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده میشود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر میباشد.

کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت اعتباری ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:

 

#1*1*3*140* فعال سازی پیامگیر

#3*1*3*140* فعال سازی ذخیره شماره تماس گیرنده

#4*1*3*140* حذف همه سرویس ها

#5*3*140* دریافت تنظیمات MMS

*140*3*6# دریافت تنظیمات GPRS

 

لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده شما را قادر می سازد تا بدانید در زمانی که در دسترس نبوده اید، چه کسانی با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده یا خارج از محدوده پوشش شبکه باشد، کسی که با شما تماس می گیرد، به یک سرویس پیام گیر هدایت می شود که در آنجا شماره این شخص ذخیره می شود. هنگامی که تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گیرد، لیستی از تمام شماره هایی که با شما تماس گرفته اند به همراه زمان این تماسها از طریق SMS برای شما ارسال می گردد.این سرویس و سرویس پیام گیر صوتی نمی توانند همزمان فعال باشند. شما تنها می توانید از یکی از دو سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده یا پیام گیر صوتی در یک زمان استفاده نمایید.

sajjad.s بازدید : 39 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آخرین اخبار زلزله را به‌صورت فوری و از طریق پیام کوتاه تلفن همراه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.نرم‌افزار اعلام زمین لرزه، مخصوص گوشی‌ های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید بزودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا با دریافت این نرم‌افزار رایگان و نصب آن بر روی گوشی امکان اطلاع از آخرین اخبار زلزله و مشاهده نقشه دقیق محل وقوع ممکن شود.


مشترکان تلفن همراه از این پس می‌توانند جدیدترین اخبار مربوط به زلزله‌های بالاتر از ۳٫۵ ریشتر استان خود و استان‌های همسایه یا کل کشور را به محض حادث شدن از طریق پیامک دریافت کنند.با توجه به اینکه کشور ما رکورد بیشترین تعداد رویدادهای لرزه‌ای در جهان را به‌خود اختصاص داده و روزانه بیش از ۱۰ زلزله بالای ۲درجه در مقیاس ریشتر در ایران رخ می‌دهد و این تعداد در سال جاری بیشتر نیز شده امکان دریافت اطلاعات در این زمینه از طریق پیامک ممکن شده است.

از این رو به‌زودی نرم‌افزار اعلام زمین لرزه، مخصوص گوشی‌های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا با دریافت این نرم‌افزار رایگان و نصب آن بر روی گوشی، همزمان با دریافت پیامک اعلام زمین لرزه، محل دقیق حادث شدن روی نقشه کشور و بزرگی آن را نیز مشاهده کنند.

sajjad.s بازدید : 31 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر موبایل داران بوده و هست ، مخفی سازی عکسها ، ویدئو ها و در کل فایلهای خود بنا به هر دلیلی بر روی گوشی بوده است.

بدین منظور نیز برنامه های جانبی متعددی عرضه شده است که هر کدام در نوع خود مشکلاتی دارند. اما در صورتی که گوشی شما از نوع سری N نوکیاست (N80،N73،N70و…) ، با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی فایلهای خود را از داخل گالری خود محو نمایید به نوعی که فایلها کاملأ موجود باشند اما در داخل گالری گوشی ناپدید شوند!


ابتدا دقت نمایید که گوشی های سری N نوکیا تا لحظه نگارش این ترفند در کمیاب آنلاین ، عبارتند از:

N70,N71,N72,N73,N75,N76,N77,N80,N81,N90,N91,N92,N93,N93i,N95,N800,N810


برای مخفی سازی فایل های خود:

وارد منوی گوشی شده و به فولدر Tools بروید. سپس وارد File Manager شوید.
اکنون با زدن کلید سمت راست یا اسکرول گوشی ، وارد Memory Card شوید.
سپس به فولدر Other رفته و با استفاده از Options > New Folder یک فولدر جدید بسازید و نام آن را Contacts قرار دهید.


داخل فولدر Contacts شده و در داخل آن فولدر دیگری ایجاد کنید و نام آن را mobna یا هر نام دلخواه دیگری بگذارید.


اکنون از این دو پوشه به عقب بازگردید و به صفحه اصلی File Manager در Memory Card رجوع کنید.
حال میتوانید به دلخواه خود برای مخفی سازی ویدئوها به Videos و برای مخفی سازی عکسها به به فولدر Images بروید. سپس بر روی فایل مورد نظر خود که قصد مخفی سازی آن را دارید Options > Move to folder را انتخاب کنید و سپس برای مسیر آن ، فولدری که به تازگی ایجاد کردید یعنی Memory Card / Other / Contacts / mobna را تعیین نمایید و OK کنید.


کار تمام است ، پس از این عمل ،  فایل شما از داخل گالری حذف شده است و به هیچ وجه در داخل آن نمایش پیدا نمیکند.


برای مشاهده فایل نیز خودتان میتوانید به شکل مخفیانه ، از طریق File Manager گوشی به محلی که فایل را به آنجا منتقل کردید یعنی Other / Contacts مراجعه کنید.
در صورتی که میخواهید فایل مجدد داخل گالری نمایش پیدا کند کافی است آن را از درون این فولدر جدید خارج کنید و به محل قبلی منتقل کنید.

sajjad.s بازدید : 41 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

یک وبلاگ ایتالیایی با نام Macitynet به تازگی اقدام به انتشار تصویری کرده ‌که آنگونه که مدعی شده، تصویر جدیدی از طراحی آیفون ۶ است که توسط یکی از «منابع داخلی» اپل منتشر شده است. آن گونه که مشخص است، اگر این تصویر درست باشد، تأیید کننده بیشتر شایعات و حدس و گمان‌هایی است که در ماه‌های اخیر در خصوص طراحی آیفون ۶ به میان آمده است.

 

فاش شدن عکس موبایل iPhone 6

 

آنچه از این تصویر به دست می‌آید این است که آیفون جدید واجد یک صفحه نمایش بزرگ‌تر ۴.‌۷ اینچی به همراه طراحی بدنه منحنی و بی‌شباهت به iPad touch است‌ و نکته جالب آنکه در نسخه جدید کلید Power به لبه کناری گوشی منتقل شده است.

 

 در واقع هر چه بیشتر ‌جلو می‌رویم، شایعات و حدس و گمان‌ها از یک سو و افشاگری‌های جدید از سوی دیگر، حاکی از آن است که طراحی آیفون آینده بسیار شبیه به iPad Air و iPad Mini است و در واقع از بدنه باریک‌تری برخوردار خواهد بود. حال با شیفت کردن دکمه Power به لبه روبه‌رویی دکمه‌های صدا تغییر بزرگی در طراحی آیفون صورت گرفته است.

 

فاش شدن عکس موبایل iPhone 6

 

این جابجایی در دکمه Power حاکی از آن است که شرکت اپل هنوز بر باور خود برای استفاده از آیفون با یک دست پایبند است که البته در راستای خط سیر قبلی این شرکت نیز هست؛ برای نمونه، هنگامی که نسخه ۵ آیفون رونمایی شد و سایز صفحه آن یکی از بزرگ‌ترین انتقادات نسبت به آن بود،اپل با تبلیغات فراوان، سعی در نشان دادن اهمیت این موضوع برای کاربران داشت که انگشت شست به همه صفحه نمایش دسترسی داشته باشد.‌

 

اکنون با انتخاب صفحه نمایش بزرگ‌تر اپل نشان می‌دهد که از این مسیر فاصله گرفته و نیاز کاربران را برای صفحات بزرگ‌تر درک می‌کند. این صفحه نمایش که قطعا Retina نیز خواهد بود، با وضوح Full HD خود و باتری که آن را حمایت می‌کند، جالب توجه می‌نماید.

 

فاش شدن عکس موبایل iPhone 6

 

اگر این تصویر حاصل خلاقیت و توهمات بیش از اندازه فعالان اینترنتی نباشد (!) می‌توان گفت که آیفون ۶ یک دگرگونی اساسی در تاریخ طراحی گوشی‌های اپل تا به امروز است. همچنین مقایسه این تصویر با طراحی Galaxy S5 سامسونگ، حاکی از آن است که آیفون جدید کمی کوتاه‌تر از رقیب اصلی آینده خود خواهد بود.

sajjad.s بازدید : 33 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

تصور کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است!

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید! :

Ernesto Londoño ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان در چند لحظه کیف میگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد! پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند! اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد. دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است! سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد.
این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در یک پست برای عموم نوشته است ، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود.

 

اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد:
گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است.
همچنین از این روش برای خشک سازی iPod ، دوربین فیلمبرداری و امثال این دستگاه ها نیز میتوان استفاده کرد.

sajjad.s بازدید : 117 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

(آموزش مرحله به مرحله)


برای عوض کردن سوال و جواب امنیتی (Security Question & Answer) در اکانت/ایمیل یاهو مراحل زیر را طی کنید:

1. به صفحه‏ ی یاهومیل/ایمیل یاهو بروید، نام‏کاربری(Username) و کلمه‏ی‏عبور(Password) خود را وارد کنید، بر روی دکمه‏ی Sign In کلیک کنید؛ تا وارد ایمیل یاهو خود شوید.

2. بالا سمت چپ صفحه‏ی ایمیل، بر روی اسم‏تان کلیک کنید، پنجره‏ی کوچکی باز می‏شود، بر روی Account Info کلیک کنید.


3. با کلیک بر روی Account Info صفحه‏ی جدیدی برای شما باز می‏شود. کلمه‏ی‏عبور/پسورد خود را وارد کنید و Sign In را بزنید.

4. در صفحه‏ی جدید، بر روی لینک Update password-reset info کلیک کنید.


5. در این مرحله، بر روی Change Questions and Answers کلیک کنید.


 
6. حالا، سوالات و جواب‏های جدید موردنظرتان را انتخاب کنید. سپس بر روی Save کلیک کنید. مثال:


7. کمی صبر کنید تا تغییرات ذخیره شود …

حالا بر روی دکمه‏ی Done کلیک کنید.


حالا می‏توانید با خیال راحت صفحه‏ی جاری را ببندید، سوالات و جواب‎های امنیتی شما تغییر کرده‏اند. ایمیلی برای شما (از طرف یاهو) ارسال می‏شود تا این تغییرات را به شما اطلاع دهد.

sajjad.s بازدید : 59 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به ۲۰ % از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از ۲۰ درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پهنای باندتان استفاده کنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :

 

۱) Run را از منوی Start اجرا کنید.
۲) در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
۳) منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
۴) در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید )
۵) در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
۶) حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
۷) به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
۸ ) بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
۹) پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
۱۰) مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی ۲۰ درصد به نمایش در می آید.
۱۱) به جای عدد ۲۰ مقدار ۰ را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
۱۲) حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
۱۳) به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
۱۴) این پنجره را OK کنید.
۱۵) کامپیوتر خود را Restart کنید.
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثلTuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.

برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای ۰ عدد ۲۰ را قرار دهید.

sajjad.s بازدید : 60 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
با بهره‌گیری از فناوری( ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line كاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یك خط تلفن، كامپیوتر و مودم ADSL بدون مشغول كردن خط تلفن، به صورت دایم و با سرعتی بالا به اینترنت متصل شوند .در حقیقت، با استفاده از این فناوری، می‌توان از یك خط تلفن افزون بر انتقال صوت، برای انتقال داده نیز استفاده كرد تا ضمن این كه خط تلفن به صورت عادی برای كاربردهای مكالمه و ارسال و دریافت نمابر مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای انتقال داده نیز به كار گرفته شود. افزون بر امكان استفاده دو منظوه از یك خط تلفن.

آموزش نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت

 آنچه كه این فناوری را از دیگر فناوری‌های اتصال به اینترنت متمایز ساخته، سرعت بالای آن است. به گونه‌ای كه می‌توان با استفاده از ADSL با سرعتی تا 40 برابر بیشتر از اتصال از طریق شماره‌گیری تلفنی به اینترنت متصل شد. اساس این فناوری بر مبنای استفاده از فضای خالی سیم‌های مسی تلفن قرار دارد یعنی سیم مسی تلفن همانند لوله‌ای‌ست كه هنگام استفاده از تلفن برای مكالمه‌های صوتی، تنها قسمت اندكی از فضای آن به كار گرفته و مشغول می‌شود.

برای این كار تنها استفاده از یك دستگاه مودم ADSL و یك دستگاه تفكیك‌كننده Splitter كافی‌ست و كاربران نیازی به استفاده از تجهیزات پیچیده و خاضی برای این منظور ندارند و تنها با به كارگیری این دو و اتصال آنها به رایانه و خط تلفن می‌توانند به سادگی به ارتباط پرسرعت با اینترنت دسترسی یابند
آموزش نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت

تعداد صفحات : 5

درباره ما
سلام به سايت تفرحي و سرگرمي و آموزشي جهان فان خوش آمديد. لطفا نظات خود را بيان بفرماييد. موفق باشيد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سطح مطالب را چونه ميبينيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 141
  • بازدید کلی : 6,276