loading...
جهان فان
sajjad.s بازدید : 118 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

(آموزش مرحله به مرحله)


برای عوض کردن سوال و جواب امنیتی (Security Question & Answer) در اکانت/ایمیل یاهو مراحل زیر را طی کنید:

1. به صفحه‏ ی یاهومیل/ایمیل یاهو بروید، نام‏کاربری(Username) و کلمه‏ی‏عبور(Password) خود را وارد کنید، بر روی دکمه‏ی Sign In کلیک کنید؛ تا وارد ایمیل یاهو خود شوید.

2. بالا سمت چپ صفحه‏ی ایمیل، بر روی اسم‏تان کلیک کنید، پنجره‏ی کوچکی باز می‏شود، بر روی Account Info کلیک کنید.


3. با کلیک بر روی Account Info صفحه‏ی جدیدی برای شما باز می‏شود. کلمه‏ی‏عبور/پسورد خود را وارد کنید و Sign In را بزنید.

4. در صفحه‏ی جدید، بر روی لینک Update password-reset info کلیک کنید.


5. در این مرحله، بر روی Change Questions and Answers کلیک کنید.


 
6. حالا، سوالات و جواب‏های جدید موردنظرتان را انتخاب کنید. سپس بر روی Save کلیک کنید. مثال:


7. کمی صبر کنید تا تغییرات ذخیره شود …

حالا بر روی دکمه‏ی Done کلیک کنید.


حالا می‏توانید با خیال راحت صفحه‏ی جاری را ببندید، سوالات و جواب‎های امنیتی شما تغییر کرده‏اند. ایمیلی برای شما (از طرف یاهو) ارسال می‏شود تا این تغییرات را به شما اطلاع دهد.

sajjad.s بازدید : 59 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به ۲۰ % از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از ۲۰ درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پهنای باندتان استفاده کنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :

 

۱) Run را از منوی Start اجرا کنید.
۲) در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
۳) منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
۴) در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید )
۵) در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
۶) حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
۷) به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
۸ ) بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
۹) پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
۱۰) مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی ۲۰ درصد به نمایش در می آید.
۱۱) به جای عدد ۲۰ مقدار ۰ را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
۱۲) حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
۱۳) به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
۱۴) این پنجره را OK کنید.
۱۵) کامپیوتر خود را Restart کنید.
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثلTuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.

برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای ۰ عدد ۲۰ را قرار دهید.

sajjad.s بازدید : 60 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
با بهره‌گیری از فناوری( ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line كاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یك خط تلفن، كامپیوتر و مودم ADSL بدون مشغول كردن خط تلفن، به صورت دایم و با سرعتی بالا به اینترنت متصل شوند .در حقیقت، با استفاده از این فناوری، می‌توان از یك خط تلفن افزون بر انتقال صوت، برای انتقال داده نیز استفاده كرد تا ضمن این كه خط تلفن به صورت عادی برای كاربردهای مكالمه و ارسال و دریافت نمابر مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای انتقال داده نیز به كار گرفته شود. افزون بر امكان استفاده دو منظوه از یك خط تلفن.

آموزش نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت

 آنچه كه این فناوری را از دیگر فناوری‌های اتصال به اینترنت متمایز ساخته، سرعت بالای آن است. به گونه‌ای كه می‌توان با استفاده از ADSL با سرعتی تا 40 برابر بیشتر از اتصال از طریق شماره‌گیری تلفنی به اینترنت متصل شد. اساس این فناوری بر مبنای استفاده از فضای خالی سیم‌های مسی تلفن قرار دارد یعنی سیم مسی تلفن همانند لوله‌ای‌ست كه هنگام استفاده از تلفن برای مكالمه‌های صوتی، تنها قسمت اندكی از فضای آن به كار گرفته و مشغول می‌شود.

برای این كار تنها استفاده از یك دستگاه مودم ADSL و یك دستگاه تفكیك‌كننده Splitter كافی‌ست و كاربران نیازی به استفاده از تجهیزات پیچیده و خاضی برای این منظور ندارند و تنها با به كارگیری این دو و اتصال آنها به رایانه و خط تلفن می‌توانند به سادگی به ارتباط پرسرعت با اینترنت دسترسی یابند
آموزش نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت
sajjad.s بازدید : 473 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

با ورود انواع اینترنت پرسرعت در ایران دیگه اصطلاحاتی مثلِ اینترنت ADSL، وایمکس، استفاده از مودم مرتبط و عمومی شدن استفاده از لپ­تاپ و تبلت در هر قشر و مکانی، کاربران علاقه مند به استفاده راحت ترِ اینترنت در محل کار، خونه، محل های عمومی و یا حتی تلفن همراه خود شدند.

 

از این رو استفاده از شبکه های بی سیم امروزی به منظور راحتی بیشتر و ارزونی این شبکه­ ها، امری کاملا ضروری در عصر اطلاعات محسوب می­شه.

 

 در اصل برای استفاده از شبکه بیسیم برای لپ تاپ، همواره باید مطمئن باشید که لپ تاپتون حتما به کارت شبکه بیسیم مجهز باشد.

 

دکمه­ ی مخصوص کارت شبکه بی­سیم هم بر روی لپ­ تاپ روشن باشد. در ضمن باید دقت بشه که راه انداز یا درایور کارت شبکه بر روی رایانه نصب باشه.

 

 

 

برای استفاده از شبکه بیسیم در رایانه رومیزی­تون اگه مادربرد دارای خاصیت WiFi نباشه، نیاز به یک کارت شبکه بیسیم از نوع داخلی یا USBدارین، دقت کنین که درایور مخصوص این کارت شبکه را بعد از اتصال به دستگاه برای اولین بار، توسط سی دی راه انداز نصب کنین.

 

برای استفاده از اینترنت بی­سیم در محل کار یا خونه، باید از یک اکسس پوینت یا مودم ADSL یا وایمکس مجهز به تکنولوژی بی­سیم استفاده کنین.

 

خب حالا نوبت اینه که مودم پیکربندیبشه و  تنظیمات مرتبطِ آن مثل نام محیطِ شبکه بیسیم یا SSID و رمز ورودی آن محیط را از متخصص شبکه یا شرکت سرویس دهنده، دریافت کنین. البته وصل شدن به شبکه بی­سیم توی ویندوزهای جدید مثل ویندوز 7 خیلی راحت تر و ساده تر از ویندوز اکس­پیه.

 

برای استفاده از اینترنت یا شبکه بیسیم شما می بایست با کلیک نمودن در قسمت open andsharing center ویندوز 7 کنار ساعت ویندوز که لیستی از شبکه­ های بی­سیم اتوماتیک شناسایی شده توسط کارت شبکه را نمایش داده، بِرین و با انتخاب شبکه بی­سیم مورد علاقه، رمز ورود به شبکه بیسیم یا همون SSID passwordرا وارد کنین و در صورت درست بودن، شما به راحتی می­تونین وارد دنیای مجازی بشین.

 

حال فرض کنید که شما از یک اینترنت پرسرعت کابلی بر روی یک لپ­ تاپ مجهز به کارت شبکه بی­سیم استفاده می کنین و یه لپ­ تاپ دیگه هم هست که می خواین اونَم به اینترنت مجهز بشه. حال سوال اینه که در صورت نبودِ اکسس پوینت، رایانه دوم چطوری می­تونه از اینترنت بصورت بی­سیم استفاده کنه؟

 

توسط برنامه connectify شما می تونید در صورت نبود اکسس پوینت، رایانه دوم خود را به­ صورت بی­سیم به اینترنت وصل کنین.

 

 روش کار هم بعد از نصب این برنامه روی کامپیوتر اول اینه:

 

1-اینترنت کانکشنی که میخواید شیر کنید رو انتخاب کنین. یادتون نره تیک قسمتInternet Connection Sharing کارت شبکه کابلیتونو بذارید.

 

 -2یک اسم برای شبکتون انتخاب کنین.

 

- 3  در قسمت Passphrase یک پسورد برای شبکتون بذارین.

 

- 4نوع کانکشنی که اینترنتشو شیر کردید رو انتخاب کنید.

 

5 -روی Start Hotspot کلیک کنید تا شبکتون فعال بشه.

 

حالا وقتی‌ با لپ‌تاپ یا موبایل سرچ کنید این شبکه رو می‌بینین، بهش وصل شید و از اینترنتش استفاده کنید.

موفق باشید

sajjad.s بازدید : 54 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

فایرفاکس 29 نسبت به نسخه‌های پیشین خود شامل تغییرات زیادی بوده است. یکی از این تغییرات، حذف دکمه‌ی Firefox موجود در سمت چپ و اضافه شدن یک دکمه‌ی جدید جهت باز کردن منو است (این دکمه به دلیل شکل ظاهری خود «دکمه‌ی همبرگری» نیز نامیده می‌شود).

 

شرکت موزیلا تلاش کرده است در ظاهر جدید فایرفاکس، تا جایی که امکان‌پذیر بوده است ساده‌گرایی را در پیش‌ بگیرد و اضافات را برچیند. با این وجود، این ظاهر جدید که Australis UI نیز نام دارد آنچنان به مذاق برخی کاربران خوش نیامده است. اگر شما نیز جزء از این دسته از کاربران هستید، شاید این ترفند باعث شود اندکی از نارضایتی‌تان کم شود! در فایرفاکس 29، یک اسب تک‌شاخ مخفی شده است که در این ترفند به نحوه‌ی آشکارسازی آن خواهیم پرداخت.

 

فایرفاکس 29 نسبت به نسخه‌های پیشین خود شامل تغییرات زیادی بوده است. یکی از این تغییرات، حذف دکمه‌ی Firefox موجود در سمت چپ و اضافه شدن یک دکمه‌ی جدید جهت باز کردن منو است (این دکمه به دلیل شکل ظاهری خود «دکمه‌ی همبرگری» نیز نامیده می‌شود).

 

شرکت موزیلا تلاش کرده است در ظاهر جدید فایرفاکس، تا جایی که امکان‌پذیر بوده است ساده‌گرایی را در پیش‌ بگیرد و اضافات را برچیند. با این وجود، این ظاهر جدید که Australis UI نیز نام دارد آنچنان به مذاق برخی کاربران خوش نیامده است. اگر شما نیز جزء از این دسته از کاربران هستید، شاید این ترفند باعث شود اندکی از نارضایتی‌تان کم شود! در فایرفاکس 29، یک اسب تک‌شاخ مخفی شده است که در این ترفند به نحوه‌ی آشکارسازی آن خواهیم پرداخت.

 

 

درباره ما
سلام به سايت تفرحي و سرگرمي و آموزشي جهان فان خوش آمديد. لطفا نظات خود را بيان بفرماييد. موفق باشيد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سطح مطالب را چونه ميبينيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 160
  • بازدید کلی : 6,295