loading...
جهان فان
sajjad.s بازدید : 63 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (1)
عکس بوسیدن بازیگر سرشناس آمریکایی توسط محمد البرادعی به شدت مورد اهمیت شهروندان مصری قرار گرفته است.

به گزارش ایران ناز مشکلات و موانع واقعی در برابر دولت جدید مصر قرار خواهد گرفت. این عبارتی بود که محمد البرادعی رییس سابق سازمان بین المللی انرژی اتمی و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر که چندی پیش از قصد خود برای نامزد شدن انصراف داد، آخرین مقاله خود را با آن آغاز کرد.

این مقاله در روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز منتشر شد و به گفته کارشناسان مسائل سیاسی مصر و جهان عرب، از اهمیت زیادی برخوردار بود زیرا پیش بینی های زیادی درباره آینده سیاسی مصر و وضعیت جاری در فرایند سیاسی این کشور در آن بیان شده بود. او حتی در این مقاله تصمیم خود برای انصراف از نامزد شدن را رسما اعلام کرد.

 
جنجالی شدن بوسیدن بازیگر معروف هالیوود! +عکس
اما به رغم انتشار این مقاله مهم، شهروندان مصر بیشتر از آن به عکس بوسیدن آنجلینا جولیا بازیگر سرشناس سینماهای آمریکا توسط البرادعی اهمیت دادند و طی چند روز اخیر عکس آن در صفحات مختلف سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و تویتر به طور گسترده پخش شده است.

این عکس به جشنواره سینمایی برلین اختصاص دارد که در آن البرادعی به آنجلینا جولی تندیس داد و پس از اهدای این تندیس او را بوسید. آنجلینا جولی در این جشنواره به عنوان بهترین بازیگر که در فیلم سرزمین خون و عسل معرفی شد و لقب بهترین بازیگر سینما برای صلح را به خود اختصاص داد.

وألقى الدکتور البرادعى کلمة فی احتفالیة السینما من أجل السلام بمهرجان برلین، تناولت الربیع العربى أکد فیها أن ثقافة الخوف قد ذهبت بلا عودة.

sajjad.s بازدید : 102 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

خوش اندام ترین زن جهان با 66 سال سن + عکس

در نظر سنجی که توسط یک باشگاه بدن سازی در لس آنجلس صورت گرفت این بازیگر انگلیسی با پشت سر گذاشتن ال مک پرسن بازیگر و مانکن استرالیایی ، جنیفر لوپز و پیپا میدلتون خوش اندام ترین زن انتخاب شد.
 
هلن میرن در نظرسنجی که 2000 نفر در آن حضور داشتند  با 18 % آرا مقام نخست را بدست آورد و مک پرسن 48 ساله با 10% آرا دوم شد.

جنیفر لوپز با 6.6 % ، پیپا میدلتون خواهر کیت میدلتون ، عروس خاندان سلطنتی انگلستان ، با 4 % آرا و کیت وینسلت بازیگر هالیوود با 3.9% آرا  در رده سوم  تا پنجم قرار گرفتند.

در میان مردان نیز دیوید بکهام فوتبالیست انگلیسی با 21% ، دنیل کریگ بازیگر انگلیسی با 15.75% و سوپر استار هالیوود جانی دپ با 10.25 % آرا به ترتیب مقام های اول تا سوم خوش اندام ترین مرد جهان را به خود اختصاص دادند.
sajjad.s بازدید : 39 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

میوه اى که سموم بدن را از بین مى برد، دستگاه هاضمه را مرتب کرده و اعصاب را تسکین مى بخشدگیلاس ، میوه درخت گیلاس است که در تمام کشورهاى جهان آن را مى شناسند مخصوصا فصل شکوفه گیلاس در ژاپن شهرت جهانى دارد.درخت گیلاس در بهار لباس نازک و سفید از گلهاى کوچک و ظریف بر تن مى کند که رفته رفته گلها مى ریزد و از ته آن دانه هاى کروى شکلى که سبز است نمودار مى شود. این دانهاى کروى شکل سبز کم کم رنگ گرفته و به رنگ زرد طلایى و یا قرمز در مى آید که همان گیلاس است که فعلا از اصفهان بهترین نوع آن به بازار ایران مى آید و بعد که تمام شد از خراسان ، گیلاس ‍ مخصوص آن ناحیه که خیلى درشت و پرگوشت و کمى هم سفید است پیدا مى شود.

گیلاس خراسان را در جاهاى دیگرى کاشته و محصول آن را به بازار مى آورند.مشخصات و خواص گیلاسگیلاس از میوه هاى کوچک هسته دار است که شکل آن تقریبا کروى است و داراى دمى بلند و یا کوتاه است . گوشت میوه گیلاس یا خیلى لطیف و یا سفت و آبدار و شیرین به رنگ زرد سفید و یا زرد قرمز یا سیاه مى باشد و گیلاس سرشار از املاح معدنى است : داراى کلسیم ، فسفر، پتاسیم ، کلر، سدیم ، منیزیم ، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است .گیلاس داراى کوبالت ، مس ، منگنز، و روى مى باشد.قندى که گیلاس دارد از نوع ((لوولوز)) است .گیلاس داراى ویتامینهاى ث و ب 2 و پ پ و مقدار زیادى ویتامین آ مى باشد. که براى چشم فوق العاده مفید است .از خوردن گیلاس اثرات مهمى در بدن ما پیدا مى شود که از زمانهاى قدیم آن را توصیف و تشریح کرده اند چنان که طرفداران مکتب سالرن درباره گیلاس این طور گفته اند:((اگر گیلاس بخورى مزایاى زیادى براى تو فراهم خواهد شد.))((شکم تو پاک خواهد شد و تمام خون بدنت بهتر گردش کرده و مواد غذایى لازم را به دست خواهد آورد.))در قرن هجدهم دکتر ((له مرى )) معروف درباره گیلاس نوشته است :((گیلاس براى قلب ، براى معده و روده مفید است اشتها را زیاد کرده و بدبویى را به خوشبویى تبدیل مى کند.)) در عصر حاضر بر اثر بررسیهایى که در روى گیلاس به عمل آورده شده است گفته هاى پزشکان قدیمى درباره این میوه به ثبوت رسیده است .و اکنون با آزمایشهاى علمى ما مى دانیم که گیلاس از میوه هایى است که سموم بدن را بر طرف کرده و خون را تصفیه مى کند، قوه دماغى بدن را تقویت کرده و کمبود املاح معدنى بدن ما را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم مى کند، اعصاب را تسکین داده و ادرار آور است .هر صد گرم گیلاس داراى دویست و پنجاه میلى گرم پوتاس است و چنانکه مى دانید پوتاس تاءثیر زیادى بر افزایش ادرار دارد. کسانى که ورم مفصل و یا رماتیسم یا نقرس دارند بالنتیجه براى معالجه خود باید غذایى بخورند که ادرار زیاد کند، با گیلاس رژیم مى گیرند. رژیم گیلاس براى کسانى که سنگ کلیه و یا سنگ صفرا و یا مثانه دارند نیز بسیار مفید و موثر است . کسانى که تصلب شراین دارند و یا از

کبد

مى نالند و یا به یبوست مبتلا شده اند و یا در روده هاى آنها گاز جمع مى شود و غذا تخمیر مى گردد و هم چنین کسانى که املاح معدنى بدن آنها کم شده و یا بچه هایى که دیر رشد مى کنند باید گیلاس بخورند و رژیم گیلاس بگیرند چون قند میوه گیلاس از نوع قند لوولوز مى باشد. مصرف گیلاس به کسانى که بیمارى

دیابت

دارند توصیه مى شود.ترکیباتى که در گیلاس وجود دارد تعدیل کننده پ هاش خون است زیرا خون باید به مقدار 4/7 قلیایى باشد.مصرف گوشت و مواد گوشتى خون را اسیدى مى کند و بهترین تعدیل کننده آن میوه ها از جمله گیلاس است .گیلاس را باید قبل از غذا خورد تا با آن جلوى زیادى اشتها را بگیرد. کسانى که براى کم خوردن و لاغرى متوسل به قرصهاى شیمیایى مى شوند مى توانند از گیلاس که یک میوه طبیعى است و مصرف آن اندام را متناسب مى کند کمک بگیرند، زیرا قرصهاى شیمیایى براى کم کردن اشتها اشخاص ‍ را لاغر مى کنند و براى سیستم اعصاب و دستگاه عروق و شریانها مضر و خطرناک است و اعصاب را تحریک کرده و بى خوابى مى آورد. کسانى که مى خواهند از گیلاس براى لاغرى و تناسب اندام خود کمک بگیرند باید در ابتداى غذاى خود دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه گرم گیلاس بخورند و بعد منوى غذاى آنها نباید داراى مواد نشاسته اى مثل نان ماکارونى ، برنج ، حبوبات و نان شیرینى باشد.رژیم گیلاس براى دفع سموم بدنبراى رژیم دفع سموم باید صبح ناشتا نخست صد گرم گیلاس بخورید و بعد آن را تا پانصد گرم افزایش دهید

sajjad.s بازدید : 63 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

خواص کلم برگ

خواص کلم برگ
مطالعات نشان داده است، افرادی که کلم برگ مصرف می نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان پروستات و سرطان ریه در آنها نسبت به افرادی ....

 

 

کلم، گیاهی گرد و لایه لایه می باشد که برگهای درونی به دلیل اینکه از تابش نور خورشید دور هستند، معمولاً روشن تر از برگهای بیرونی می باشند.

فواید کلم برگ

 دفع سموم از سلولها

به مدت 20 سال، عملکرد فیتونوترینتها بعنوان آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با رادیکالهای آزاد مشخص شده اند. تحقیقات جدید نشان داده است که فیتونوترینتها در گیاهان چلیپایی مانند کلم برگ، عملکرد بهتری دارد. این مواد به ژنها برای افزایش آنزیمهایی که در عملیات سم زدایی و حذف مواد مضر از بدن شرکت می کنند، پیام می فرستد.

مطالعات حاضر نشان داده است، افرادی که گیاهان چلیپایی مصرف می نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان پروستات و سرطان ریه در آنها نسبت به افرادی که حتی از گیاهان دیگر استفاده می نمایند کاهش می یابد.

در مطالعه ای که بر روی 1000 مرد در موسسه تحقیقات سرطان انجام گرفته است، افرادی که در طول هفته به مقدار زیادی سبزیجات مصرف می کنند، 35% احتمال ابتلاء به سرطان پروستات در آنها کاهش می یابد.
مواد موجود در 100 گرم کلم برگ
 
ویتامین K 73.35 میکروگرم
ویتامینC  30.15 میلی گرم
فیبر 3.45 گرم
منگنز 0.18 میلی گرم
ویتامین B6 0.17 میلی گرم
فولات 30.00   میکروگرم
امگا3 0.17 گرم
ویتامین B1(تیامین) 0.09 میلی گرم
ویتامین B2  0.08 میلی گرم
کلسیم 46.50   میلی گرم
پتاسیم 145.50 میلی گرم
ویتامین A     198.00 واحد
پروتئین    1.53 گرم
منیزیم 12.00 میلی گرم

حفظ سلامت روده و معده

مطالعات نشان داده اند که گیاهان خانواده براسیکا(Brassica) مانند کلم برگ، گل کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ  از مبتلاء شدن به سرطان روده جلوگیری می نمایند.

حفظ سلامتی زنان

تحقیقاتی که بر روی خواصیت ضد سرطانی کلم انجام گرفته است نشان داده است، زنانی که گیاهان خانواده براسیکا را به میزان زیاد مصرف می نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان سینه در آنهاکاهش می یابد. این مطالعه بر روی 300 زن در شانگهای انجام گرفته است و در این مطالعه مشاهده شده است که میزان ایزوتیوسینات(Isithiocyanate)، ماده ای که در گیاهان براسیکا یافت می شود، موجود در خون آنها با میزان ابتلاء به سرطان سینه رابطه ای عکس دارد. در این تحقیق مشاهده گردید کسانی که میزان ایزوتیسینت در خونشان بیشتر باشد میزان ابتلاء به سرطان سینه در آنها 45% کاهش می یابد.

معالجه زخم معده سطحی

آب کلم برای معالجه زخم معده بسیار موثر است. در مطالعه ای، دانشمندان تاثیر 1 لیتر آب کلم را در درمان زخم معده به مدت 10 روز مشاهده نمودند. به نظر می رسد که وجود گلوکز و آمینو اسید بالا در آب کلم دلیل درمان زخم معده می باشد.

چگونگی انتخاب و نگهداری کلم برگ

کلمهایی را انتخاب کنید که برگهای آن براق، شفاف و بدون زدگی باشد.

خنک نگه داشتن کلم برگ به حفظ ویتامین C موجود در آن کمک می کند. کلم تکه شده خاصیت خود را از دست می دهد بنابراین برای حفظ مواد آن بهتر است کلم برگ را در پلاستیکی قرار داده و آن را در یخچال نگهداری نمایید. کلم برگ کامل را می توان به مدت 2 هفته در یخچال نگهداری نمود اما کلم برگی که قسمتی از آن جدا شده است را می توان برای 1 روز در یخچال قرار داد.
sajjad.s بازدید : 89 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (1)

خواص کاهو

 

 

کاهو يکي از قديمي ترين سبزيجات دنيا به شمار مي آيد که منشأ آن در هندوستان و آسياي مرکزي است. پيشينه ي مصرف کاهو در ايران شش قرن قبل از ميلاد است. اين سبزي يک قرن قبل از ميلاد به روم راه يافت و جزو غذاهاي مهم روميان شد.

 

 

کاهو گياهي است يک ساله و داراي برگ هاي پهن و دراز و سبز، با طعم کمي شيرين. کاهو موجب افزايش گلبول هاي قرمز خون شده و آهن موجود در آن براي درمان کم خوني مفيد است؛ از همين رو در گونه ها، سرخي مطلوب پديد مي آورد و اعصاب را منظم مي کند و بر قدرت بينايي مي افزايد.

 

 

اين ماده غذايي به ويژه حاوي ويتامين «ث» - ضد اسکوربوت - است. کاهو ارزش غذايي چنداني ندارد، اما از لحاظ درماني فوق العاده و سرشار از نمک هاي معدني با خاصيت قليايي است؛ به همين سبب خون را تصفيه مي کند و به حفظ هوشياري مغز و سلامت بدن کمک مي نمايد.

 

 

برگ هاي بيروني کاهو ارزش خوراکي بسيار دارد؛ زيرا اين برگ ها بيشتر در معرض نور آفتاب قرار دارد و نسبت به برگ هاي داخلي حاوي ويتامين بيشتر است. هر چه کاهو سبزتر باشد، ويتامين بيشتري دارد. کاهوي پخته براي ازدياد شير مادر مناسب است. اين سبزي محتوي چند ماده مهم و شفابخش است. آب کاهو، خنک و شادابي بخش است و ميزان فراواني منيزيم در آب آن سبب تقويت بافت عضلاني، اعصاب و مغز مي شود. آب کاهو جنبه درماني دارد.

 

 

سلولز موجود در کاهو حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزايش مي دهد که اين امر درمان يبوست را آسان مي سازد. کاهو براي رفع بي خوابي نيز مؤثر است؛ زيرا داراي ماده اي خواب آور به نام لکتوکاريوم است که حاوي کربوهيدرات است. اين ماده غذايي براي درمان ديابت ماده غذايي مناسب است و افراد ديابتي مي توانند به راحتي از آن استفاده کنند. استفاده از کاهو به علت داشتن املاح فراوان - به خصوص منگنز و روي - براي جلوگيري از ريزش و سفيد شدن مو مفيد است.

sajjad.s بازدید : 53 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)
خواص آناناس و آشنایی با آن

این در حالی است كه تاثیر آناناس در مورد افزایش كارایی سیستم ایمنی بدن از دیرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصیه می‌كنند كه بیماران پس از عمل‌های جراحی یا دچار شدن به بیماری‌های عفونی آناناس مصرف كنند.خواص‌خوراکی‌ها- در حالی كه روز به روز تعداد میوه‌هایی كه خاصیت ضد سرطانی دارند، افزایش می‌یابد، دانشمندان آناناس را نیز جزء میوه‌های ضد سرطان طبقه‌بندی كرده‌اند.

این در حالی است كه تاثیر آناناس در مورد افزایش كارایی سیستم ایمنی بدن از دیرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصیه می‌كنند كه بیماران پس از عمل‌های جراحی یا دچار شدن به بیماری‌های عفونی آناناس مصرف كنند.

آشنایی با خواص آناناس و خواص جالب آن

دانشمندان می‌گویند در آناناس نوعی ماده وجود دارد كه عملكرد پروتئینی را كه در 30 درصد سرطان‌ها دخیل است، متوقف كرده و قادر است سیستم ایمنى بدن را براى هدف قرار دادن و نابود ساختن سلول هاى سرطانى تحریك كند.این خاصیت آناناس به ویژه در مورد سرطان سینه، ریه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسیده است. گفتنی است آناناس حاوی کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی و آب است .

همچنین کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از دیگر املاح و مواد معدنی تشكیل دهنده آناناس به شمار می‌آیند. آناناس منبع غنی از ویتامین C بوده و حاوی ویتامین A و B1 و B2 است.

sajjad.s بازدید : 44 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)
خاصیت مصرف خیار در چربی سوزی
_ یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعنا را به همراه 350 گرم ماست و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند. فراموش نکنید که کلسیم موجود در ماست میز یک چربی سوز ایده آل است.

_ یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب 100 گرم پنیر فتا، یک خیار خرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و 100 گرم زیتون سیاه است. باید گفت که پنیر فتا یک منبع مناسب ویتامین ب2 است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در ترکیب با خیار و ماست به چربی سوزی بیشتر منجر می شود.

_ آیا تا به حال در مورد سوپ خیار شنیده بودید؟ برای درست کردن این سوپ کافی است که تخم های خیارها را خارج کنید و سپس آنها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس خیارها را 500 میلی لیتر آب مرغ و یک پیاز خرد شده ترکیب کنید. این مخلوط را با حرارت بپزید و مقداری پودر فلفل نیز به آن اضافه کنید. این سوپ شدیدا متابولیسم بدن شما را فعال کرده و به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد.

_ اما فرمول نهایی ما برای شما یک ترکیب سالم دیگر است که بر اساس ترکیب یک خیار بزرگ خرد شده با سیر حب شده است. این ترکیب را با مقداری نعنا ترکیب کرده و مقداری خامه ترش را نیز به آن اضافه کنید. از این ترکیب سس گونه می توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیبهایی است که چربی سوز هستند.

sajjad.s بازدید : 54 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.کشت آلبالو در کشورهایی که تولیدکننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است. ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولیدکننده آلبالو هستند و بیش از ۲۰۰ هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان است که محصول سالانه آن به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.
درخت آلبالو اصلا در ایران بوده است و از ایران به کشورهای دیگر رفته و کشت شده است. منطقه‌ای که در قدیم درختان آلبالوی فراوان داشته در منطقه وسیعی از آناتولی ترکیه تا دریای خزر بوده است.
در حال حاضر در مناطق مختلف ایران درخت آلبالو و میوه آن وجود دارد و بعضی سال‌ها محصول فراوانی دارد که از آن به عنوان میوه استفاده می‌شود یا آن را خشک می‌کنند و یا از آن شربت و مربا و یا آلبالوپلو و یا خورش آلبالو درست می‌کنند.
ارزش غذایی آلبالو زیاد نیست و صد گرم آلبالو فقط ۷۰ کالری دارد. آلبالو دارای ویتامین آ، ب و ث است.املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت.
قند آلبالو از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند جذب آن آسان است.
آلبالویی برای خوردن خوب است که رسیده و تازه باشد علامت رسیدگی آن رنگ آن است که کاملا قرمز و درخشان باشد. از آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید زیرا مصرف آن سوء‌هضم می‌آورد و کار روده‌ها را مختل می‌کند.آلبالو وقتی تیره‌رنگ است و دارای لکه‌‌های قهوه‌ای است کهنه شده و رو به فساد گذاشته است. گاهی میوه‌فروشان برای اینکه آلبالو را خوش‌منظره سازند به آن آب می‌زنند این کار زود آلبالو را خراب می‌کند و آماده می‌سازد که زودتر فاسد شود.

آلبالو را چه وقت و چگونه باید مصرف کرد:

وقتی آلبالو خوردید روی آن آب نخورید، مایعات به طور کلی روی میوه‌ها آن را «باد کرده» می‌کند و این وضع برای دستگاه هاضمه خطرات جدی در بر دارد. در فاصله غذاهای اصلی می‌توانید آلبالو را بخورید زیرا خیلی زود هضم می‌شود یک مرتبه مقدار زیادی آلبالو نخورید بلکه به مقدار کم بخورید و در موقع خوردن هم خوب آن را بجوید.

آلبالو برای چه اشخاصی خوب نیست

کسانی که ورم روده دارند چون آلبالو ترش است و سلولز دارد دیر هضم می‌شود.
کسانی که از معده یا روده‌ها علیل هستند می‌توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند، البته در این موارد آلبالو چون پخته می‌شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد ولی به آسانی هضم می‌شود. با وجود این بعضی از کسانی که از جهت معده و یا روده‌ها علیل هستند، می‌توانند هضم آلبالو را تحمل کنند به شرطی که صبح ناشتا به مقدار کم آن هم کاملا رسیده باشد، مصرف کنند.
کسانی که دیابت دارند می‌توانند به حد اعتدال آلبالو بخورند زیرا قند آلبالو از نوع لولوز است و این قند را بیماران دیابتیک می‌توانند جذب کنند.
اشخاصی که چاق هستند نباید آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مصرف کنند ولی به عنوان یک غذای اصلی می‌توانند آلبالو مصرف نمایند زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می‌کند!

چه کسانی باید آلبالو بخورند؟

کسانی که بیماری کلیه دارند، اشخاصی که رماتیسم دارند اگر آلبالو بخورند از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد.
کسانی که بیماری قلبی دارند چون آلبالو ادرارآور است پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می‌کند و به صورت ادرار آن را خارج می‌کند و در نتیجه به قلب کمک می‌کند. خانم‌هایی که می‌خواهند دارای رنگ درخشانی شوند و زیبایی چهره آنها مورد توجه قرار گیرد برای صاف شدن خون خود باید آلبالو بخورند.
مصارف دیگر آلبالو
جوشانده دم آلبالو بی‌اندازه ادرارآور است و کسانی که به حبس‌البول یا اختلال کلیه و یا مثانه مبتلا هستند باید آن را مصرف کنند. برای تهیه این جوشانده باید ۳۰ گرم دم آلبالو را که خشک کرده‌اید در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را مصرف کنید. در طب جدید هم جوشانده دم آلبالو در مواردی که بخواهند خروج ادرار را زیادتر کنند، مصرف می‌شود.
مغز هسته آلبالو را می‌کوبند و از آن روغن مایعی می‌‌گیرند که قرن‌هاست با موفقیت رماتیسم را شفا می‌بخشد.

 مصرف آلبالو از بروز نقرس و روماتیسم پیشگیری می‌کند

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف آلبالو از بروز نقرس، روماتیسم و بیماری‌های کلیه پیشگیری می‌کند.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: کالری آلبالو بسیار پایین است و هر یکصد گرم آلبالو حدود ۷۰ کیلو کالری انرژی دارد.

وی گفت: آلبالو سرشار از ویتامین‌های A، B، C و دارای املاح معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد، سدیم، منیزیم، کبالت و منگنز است.

این متخصص تغذیه افزود: قند موجود در آلبالو «لوولوز» نام دارد که برای افراد مبتلا به دیابت جذب آن آسان است. از مصرف آلبالوی نرسیده باید پرهیز کرد به دلیل اینکه موجب بروز بیماری‌های روده‌ای می‌شود.

وی اضافه کرد: مصرف آلبالو برای کسانی که دچار بیماری‌هایی مانند ورم روده و ورم معده هستند، مضر است به دلیل اینکه نمی‌توانند به خوبی آن را هضم کنند.

صفوی بیان کرد: آلبالو برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیه بسیار مفید است، از بروز نقرس و روماتیسم پیشگیری می‌کند، ادرار‌آور است و از رسوب نمک در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و به کار منظم قلب نیز کمک می‌کند.

 

آلبالو

  کاهش خطر بروز دیابت با مصرف آلبالو

مصرف آلبالو، چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، کاهش می دهد.

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند بعد از ۹۰ روز مصرف روزانه آلبالو علی رغم مصرف غذاهای سرشار از هیدارت کربن، میزان کلسترول،‌ انسولین، گلوکز و آنتی اکسیدان های بدن موش ها تنها میزان کمی افزایش نشان داد.

 با مصرف آلبالو می توان با این فاکتورهای عامل بروز دیابت به خوبی مقابله کرد.
هم اکنون محققان در حال تحقیقات بیشتر هستند تا مواد تاثیرگذار موجود در آلبالو در این زمینه را کشف کنند.
محققان قصد دارند تاثیر آلبالو را بر روی افراد داوطلب آزمایش کنند، تا میزان تاثیرگذاری آلبالو را در انسان نیز دریابند.
 

  • آلبالو برای افراد دارای چربی شکمی مفید است
  •  شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی های کبد مفید است.
  • آلبالو مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.
  • مصرف آلبالو همچنین برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر است.
  • هسته آلبالو ضداسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز است.
  • آلبالو ضد مواد صفراوی ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است .
  • ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ رخساره چهره موثر و مفید است .
  • خواص آلبالو و گیلاس مانند هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.
  • آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه های نرم کننده (ملین ) می باشد.


 

آب آلبالو در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت نوع ۲ موثر است

نتایج یک مطالعه نشان می دهد «آنتوسیانین» موجود در آب آلبالو به کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

این مطالعه جهت بررسی تأثیر مصرف کنسانتره آب آلبالو به عنوان یک منبع غنی از آنتوسیانین ها، بر سطح چربی ها و فشارخون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ توسط دکترسعید حسینی و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

خطر بیماری های قلبی عروقی در دیابت بالاست، از این رو دستیابی به سطوح مناسب چربی های خون در این بیماران، از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه و از جمله مصرف آنتوسیانین‌ها، نقش مهمی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و فشار خون دارد.

در این مطالعه نیمه تجربی، ۱۶ زن دیابتی نوع ۲ با قند خون ناشتای۱۱۰مورد بررسی قرار گرفتند. در دوره مطالعه کنسانتره آب آلبالو به مدت شش هفته مصرف کردند. وزن، چربی های خون و سطح فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در شروع و پایان مطالعه اندازه گیری شد. همچنین مصرف غذای دو روز نیز توسط بیماران به ثبت رسید؛ سپس داده ها مورد بررسی قرار گرفتند.

در پایان مطالعه مقادیر وزن، کلسترول تام، LDL-C و فشارخون سیستولیک و دیاستولیک به طور معنی داری کاهش نشان داد. تغییرات مشاهده شده در سطح HDL-C و تری گلیسیرید سرم از نظر آماری معنی دار نبود.

نتایج این بررسی نشان می دهد که مصرف آب آلبالو، به بهبود عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

خلاصه این مقاله در مجله «دیابت و لیپید ایران» منتشر شده است.

آلبالو برای درمان بی‌خوابی مفید است

پژوهشگران در یک تحقیق جدید دریافته‌اند که آلبالو برای درمان بی‌خوابی مفید است و اگر به سختی می‌خوابید با خوردن این میوه راحت‌تر به خواب می‌روید.

بر اساس یک پژوهش جدید؛ آلبالو می‌تواند الگوهای خواب را در بدن تنظیم کند و از این حیث تاثیر شگفت انگیزی دارد.

محققان دریافته‌اند که این میوه حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرامش بخش ضروری است.

بر اساس این گزارش؛ هورمون ملاتونین در مغز ساخته می‌شود و روی فاکتور خواب تاثیر گذار است. این یافته حاصل تحقیقات پژوهشگران مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس است.

این پژوهشگران می‌گویند: خوردن یک کف دست آلبالو میزان ترشح ملاتونین را در خون افزایش می‌دهد و بنابراین الگوهای طبیعی خواب را در بدن بهبود می‌بخشد که درعین حال این فرایند به طور بالقوه مزایای دیگری نیز برای حفظ سلامت بدن و روان در پی دارد.

sajjad.s بازدید : 51 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

موسسه مبارزه با بيماري سرطان آمريكا چندين سال پيش در اثر مطالعات زياد دريافت كه علت اينكه سرطان معده در آمريكا كمتر از نقاط ديگر است اين است كه مردم آمريكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي كنند . البته شايد علت آن وجود ويتامين C در پرتقال است .

 

 

1)دانشمندان سوئدي كشف كرده اندكه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگيري مي كند .

 

 

2)خوردن پرتقال كلسترول را پائين مي آورد .

 

 

3)پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازك بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي كاهش كلسترول خون است .

 

 

4)اسانس پرتقال ضد عفونت هاي ميكربي است .

 

 

5)پرتقال مقوي معده و ضد گاز معده است .

 

 

6)پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم كننده سينه و ضد استفراغ است .

 

 

7)جوشانده برگهاي پرتقال براي شست وشوي ورم ها و كاهش درد مفيد است .

 

 

8)خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .

 

 

9)اسانس پرتقال را براي ضد عفوني كردن بكار مي برند .

 

 

10)پرتقال خون را تميز مي كند .

 

 

11)براي برطرف كرده چين و چروك صورت وشادابي آن قسمت خوراكي پرتقال را روي صورت بماليد و بعد از 15 دقيقه با آب بشوئيد .

 

 

12)از پرتقال براي كم كردن وزن مي توانيد استفاده كنيد . طرز استفاده بدين صورت است كه يك عدد پرتقال و 3 عدد ليموترش را پوست كنده و به قطعات كوچك تقسيم كنيد بعد آنرا داخل ديگي ريخته و بان نيم ليتر آب اضافه كنيد و بمدت 10 دقيقه بجوشانيد . سپس سه قاشق عسل به آن اضافه كرده و مجددا بمدت 5 دقيقه بجوشانيد و آنرا صاف كنيد . از اين شربت 3فنجان در روز بنوشيد . تا وزن شما بمقدر ايده آل در آيد .

 

 

13)پرتقال گرچه اسيدي است ولي خاصي قليايي به بدن مي دهد و براي كسانيكه گوشت زياد مصرف مي كنند و بدنشان اسيدي شده است مفيد است .

 

 

14)براي استفاده بيشتر از مواد غذاي پرتقال بهتر است كه پوست زردرنگ آنرا بگيريد و با پوست سفيد و پره هاي داخل آن بخوريد زيرا در پوست سفيد آن مواد معدني زيادي وجود دارد كه اثر اسيد موجود در پرتقال را خنثي مي كند .

 

 

15)خواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسيده مي باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر ماركت ها اين خواص را ندارند .

sajjad.s بازدید : 53 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

حتما درباره خواص گوناگون سیب تا به حال بارها و بارها شنیده‌اید. اینکه این میوه یکی از سلامت‌ترین خوراکی‌هاست و با مواد مغذی که دارد می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامت ایفا کند. یکی از مزیت‌های سیب این است که تقریبا در تمام دنیا وجود دارد اما بد نیست با عملکرد این میوه در بدن کودکان آشنا شوید و بدانید که چطور با خوردن یک سیب، کوچولوی‌تان می‌تواند سالم و سلامت بازی کند.

کاهنده سرفه

سیب درجه تب را پایین می‌آورد و برای بهبود گلو درد و سینه درد بسیار موثر است. نوزادان و بچه‌های کوچولو شاید به دلیل سرفه شب‌ها نتوانند خواب راحتی داشته باشند. سیب شیرین می‌تواند میزان سرفه این بچه‌ها را کم کند. ضمن آنکه می‌تواند دوره سرماخوردگی را نیز کوتاه‌تر کند و در درمان آن مفيد است.

بهبود دل درد

سیب می‌تواند بیماری‌های گوارشی را کنترل کند. پلی‌فنول موجود در سیب با ایجاد لایه محافظ روی آستر شکمی از ناراحتی‌های گوارشی جلوگیری می‌کند. سیب، تقویت‌کننده کبد و معده و اشتهاآور است و برای درمان بی‌اشتهایی کودکان مفید است.

تنظیم کننده قند خون

تنظیم سطح قند خون کودکان بخش مهمی از سلامت کلی آنها را شامل می‌شود که به طور مستقیم با مواد غذایی تامین می‌شود. قند خون پایین منجر به خستگی و خواب‌آلودگی کودک شده در حالی که قند خون بالا موجب افزایش میزان انسولین می‌شود. سیب شاخص قند خون حدود 38 دارد که نسبتا کم است. مصرف غذاهایی با شاخص قند خون پایین مانند سیب می‌تواند باعث جلوگیری از بالا و پایین شدن سطح قند خون ‌شود.

کمک به آسم

تحقیقات اخیر نشان داده بچه‌هایی که مبتلا به آسم هستند و هر روز صبح آب سیب می‌خورند، نسبت به کسانی که ماهی یک بار سیب می‌خورند، سینه‌شان کمتر خس خس می‌کند. بچه‌هایی که مادران‌شان هنگام بارداری سیب مصرف می‌کردند، نسبت به مادرانی که اصلا سیب نمی‌خوردند، کمتر دچار آسم شده‌اند.

تقویت سیستم ایمنی

سیب قرمز آنتی‌اکسیدانی به نام کورئکتین دارد که تحقیقات تازه نشان می‌دهد، همین آنتی‌اکسیدان می‌تواند سیستم ایمنی کودک را تقویت کند.

خمیر دندان طبیعی

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن، باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کند. جویدن سیب نه تنها جریان خون را در لثه‌ها تسهیل می‌کند بلکه فیبر موجود در آن مانند خمیر دندان عمل کرده و می‌تواند دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز کند. مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌شود. مینای دندان را محکم‌تر می‌کند و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند. ضمن آنکه اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند.

sajjad.s بازدید : 46 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
دارم حــســـودی مــیـکنــم بـــه آیــنــه اتــاق تـــو

کـــاش جــــای اون آیــنـــه بـــــودم

هــــر روز تـــو رو  مــیـــدیــدمـــت

اگـــرکــه بــــالشت بــــــودم

هــــرلحــظـــه مـیبـــوسیــدمـــت///

**
**
**
**
**

دلـــم مــیخــواهــد دنــیا را از نــــو بســازم …

زیـباتـر و عـاشـقـانه تـــر

اگــر حـوا شــوم ،

قــول مـیـدهــی آدمم شـوی ..؟///

**
**
**
**
**

درخت دوستی رو با قلب میکارن نه با دست !

تو را من با قلب دوست دارم نه با حرف///

**
**
**
**
**

دلـم چـتـر می خواهد؛

و یک روز بــارانی

که من چتر را بگـیـرم

تـــو دستانم را///

**
**
**

متون عاشقانه

**
**
**

نمـی دانـم مـی دانـی یا نـه!

لـحظـه ی تـولـد مـن

بـه همـان ثانیـه ای بـر می گـردد

کـه تـو بـرای اولـیـن بـار بـه مـن گفـتـی

دوسـتت دارم …///

**
**
**

||||||||||
**
**
**

گـاهـی دلـم ازهرچه آدم است میگیرد

گاهی دلم دوکـلمه مهربانه میخواهد

نه به شکل “دوسـتـت دارم” ویا نه شکل “بـی تـو میمیرم “

ساده باشد مثل:دلتنگ نباش فردا روز دیگریست

دوستت دارم عشقم///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

بـارون کـه می بـارد باز با تـرانـه یـا باز بی ترانه

من عـاشـق تر گریه می کنم

و رو به آسمان فریاد می زنم

دوســتــت دارم///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

کـنـار تو زیـر باران قـدم میزنم.چـتـر برای چـه؟ خـیـال که خـیـس نمیشود///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

سـعـی نـکـن بفهمی کدوم ستاره قشنگه سـعـی کن بفهمی پیش کی قشنگ ترین ستاره ای///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

گـــاهی آنقدر دلـم هوایت را میکند

شک میکنم به اینکه ، این دل مـال مـن است یا تو///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

ﺁﻏــــﻮﺵ ﮐﺴــﯽ ﺭﺍ ﺩﻭﺳــﺖ ﺩارم

ﮐــﻪ ﺑـــﻮﯼ “ﺑـــﯽ ﮐﺴـــﯽ” ﺑﺪﻫﺪ

ﻧــﻪ ﺑــــﻮﯼ

“ﻫـــﺮﮐﺴـــﯽ’///

 
هر چیزی
 
حالا هرکی
sajjad.s بازدید : 36 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
اس ام اس های بارانی و ابری
زنـــدگی بهانه استـــ
من هوا را به امید
همنفسی
با تو
تنفس می کنم///

**
**
**
اس ام اس عاشقانه

**
**
**

بـه شـــوق ِ دیــــدارت …
چه آب و جـارویــی
راه انـــداخــتــه انـــد !
چشـم هـا و مـژه هـایـم///

**
**
**

جملات عاشقانه

**
**
**

تنها برنامه ای کــه تـِکرارش
آرزوی هر روز مـَن استـــ
پـَخشِ زنده ی
نگـاهِ توستــ … هَمیـن///

**
**
**

پیامک عاشقانه

**
**
**

کلافه کرده ای مرا ..
چرا همیشه لبخندهایت از نوشته های من زیباتر است؟///

**
**
**

اس ام اس زیبا

**
**
**

از تمام دار دنیا ، تنها یک چیز دارم : دوستت !///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

اگه گفتی دوستت دارم چند حرفه ؟
دیدی اشتباه کردی ! دوستت دارم حرف نیست یه زندگیه
اما زندگی دو حرف بیشتر نیست : تو///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

زندگی تعداد نفس ها نیست !
زندگی تعداد لبخند های کسانیست که دوستشان داریم///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

این جمله را هرگز فراموش نکن
“برای دوستت دارم بعضی ها مرسی هم زیاد است”///

**
**
**
|||||||||||
**
**
**

گفتی دوستم داری به اندازه قطرات بارانی که بر روی صورتت میریزد
و من هم دوستت دارم بدون توجه به چتری که روی سرت گرفتی///

**
**
**
||||||||||
**
**
**

بگذار بگویند خسیسم

من دوستت دارم هایم

را الکی خرج نمیکنم

جز برای مهربانی خودت///

خیلی زیبایی عشقم


**
**
**
||||||||||
**
**
**

تو را ای گل کماکان دوست دارم / به قدر ابر و باران دوست دارم

کجا باشی کجا باشم مهم نیست / تو را تا زنده هستم دوست دارم///و ابری

sajjad.s بازدید : 65 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
من عشق را در تو

          تو را در دل…

    دل را در موقع تپیدن..

                                  و تپیدن را به خاطر تو دوست دارم

من غم رادر سکوت

            سکوت را در شب

    شب را در بستر

                   …و بستر را برای اندیشیدن به خاطر تو …

                                  ….دوست دارم

من بهار را به خاطر شکوفه های

                  زندگی را به خاطر زیبایی اش

                       …..وزیبایی اش را به خاطر تو دوست دارم

و من دنیا را به خاطر خدایش

           خدایی که تو را خلق کرد …دوست دارم

 
دنیا را به خاطر خدایش
sajjad.s بازدید : 53 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

وقتی محبتت را با همه وجودت به من تقدیم کردی و مرا شرمنده الطاف کریمانه ات کردی و
دل قشنگت را مالامال از عشق به من کردی بار دلدادگی را سخت بر دلم نهادی و امانت
عشق را در وجودم نهادی و عهد کردم که تکیه گاهت در همه لحظاتت باشم. …

ماه را گفتم
می توانی آیا
بهر یک لحظه ی خیلی کوتاه
روح مادر گردی
صاحب رفعت دیگر گردی


گفت نه نه هرگز
من برای این کار
کهکشان کم دارم
نوریان کم دارم
مه و خورشید به پهنای زمان کم دارم …

روی کردم با دریا
گفتم او را آیا
می شود این که به یک لحظه ی خیلی کوتاه
پای تا سر همه مادر گردی
عشق را موج شوی


مهر را مهر درخشان شده در اوج شوی
گفت نه نه هرگز
من برای این کار
بیکران بودن را
بیکران کم دارم

ناقص و محدودم
بهر این کار بزرگ
قطره ای بیش نیم
طاقت و تاب و توان کم دارم

در پی عشق شدم
تا در آئینه ی او چهره ی مادر بینم
دیدم او مادر بود
دیدم او در دل عطر
دیدم او در تن گل


دیدم او در دم جانپرور مشکین نسیم
دیدم او در پرش نبض سحر
دیدم او درتپش قلب چمن
دیدم او لحظه ی روئیدن باغ
از دل سبزترین فصل بهار
لحظه ی پر زدن پروانه

در چمنزار دل انگیزترین زیبایی
بلکه او در همه ی زیبایی
بلکه او در همه ی عالم خوبی، همه ی رعنایی
همه جا پیدا بود
همه جا پیدا بود
همه جا پیدا بود

باید در آغوشت این سر راست ترین راه ممکنِ بودن گم بشوم
 من آرامشی را می خواهم که در آن نفهمی باشد .
بی خیالی باشد .و بوی تنت که هنوز معنی آرامش کامل است .
 من برای بزرگ شدن هنوز کوچکم .


دلم می خواهد همه وجودم دست نوزادی چند ماهه باشد
 که گوشه پیراهن تو تنها مامنش باشد .
 و از تلخی زندگی همین بس که با سرعتی نا جوانمردانه از این آرامش ازلی دور می شوم…
sajjad.s بازدید : 36 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

- گورستان زیر زمینی پاریس

 
پنج مکان زیرزمینی عجیب و مرموز در دنیا! (+عکس)
این گورستان قرون وسطایی در پایان قرن ۱۸ به دستور دولت برای ایجاد گورهای دسته جمعی بنا شد. این قبرستان عجیب و وحشتناک در زیر شهر پاریس واقع شده است. در بعضی از مکان های این قبرستان جمجمه ها و اسکلت ها را به شکل صلیب در کنار هم قرار داده اند. بخشی از گورستان به موزه تبدیل شده و عموم مردم از آن بازدید می کنند.

2- کوپر پدی در جنوب استرالیا

 
پنج مکان زیرزمینی عجیب و مرموز در دنیا! (+عکس)
کوپر پدی یکی از عجیب ترین مکان های دنیا است.این مکان زیر زمینی یکی از غنی ترین منابع عقیق است. پس از کشف یک عقیق بزرگ در سال ۱۹۱۵ توسط یک کارگر باعث شد عده زیادی برای کشف عقیق به این محل هجوم بیاورند و آن را حفر کنند. پس از مدتی این معدن به یک شهر بزرگ زیر زمینی تبدیل شد که شامل کلیسا, هتل, مغازه و حتی زمین گلف است.

3- غار باتو در مالزی

 
پنج مکان زیرزمینی عجیب و مرموز در دنیا! (+عکس)
این غار در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجو گر امریکایی کشف شد. در شمال شهر کوالالامپور و در حدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع گردیده. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن به عنوان مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت و پرستش هندوهاست.

این محل در ایام عید هندوها مملو از جمعیتی می شود که با دیدن هزاران عابد حیرت زده می شوند! بدن های این عابدان با قلاب ها و سوزن ها و سیخ های فلزی سوراخ شده و منظره های عجیب و خشنی را به وجود آورده است. در این محل پلکانی بزرگ با ۲۷۲ پله وجود دارد که بازدیدکنندگان با بالا رفتن از آن به داخل معبد هدایت می شوند.

4- معدن شفابخش رادون در مونتانا

 
پنج مکان زیرزمینی عجیب و مرموز در دنیا! (+عکس)
این معدن در سال ۱۹۲۴ برای استخراج نقره و سرب ایجاد شد اما مدتی بعد به دلیل داشتن مواد رادیواکتیو و گازهای مضر رادون تعطیل شد. در سال ۱۹۴۹ یک خانم که از معدن بازدید می کرد بعد از چند بار رفت و آمد متوجه شد که بیماری نادرش درمان شده و هیچ اثری از آن نیست. بعد از تحقیقات متوجه شدند که دوز این مواد بسیار کم است و مکان مناسب برای پرتو درمانی و درمان بیماری های نادر است. صاحبان این معدن به شما توصیه می‌کنند برای ساعاتی در این مکان استراحت کنید و لذت ببرید.

5- معدن نمک ویلیچکا در کراکف لهستان

 
پنج مکان زیرزمینی عجیب و مرموز در دنیا! (+عکس)
معدن نمک ویلیچکا در نزدیکی شهر کراکف قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک در حال کار جهان است. این معدن که از قرن سیزدهم میلادی تا سال ۲۰۰۷ به صورت مداوم در حال تولید نمک بوده، بیش از ۳۰۰ کیلومتر طول داشته و به لطف ده‌ها مجسمه و یک صومعه که در بدنه صخره‌های کوهستانی آن ایجاد شده یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور لهستان به شمار می‌رود.
 
گردشگران می‌توانند مناطق مختلفی همچون اتاقی بزرگ با دیوارهای نمکی، دریاچه‌ای زیرزمینی و نمایشگاه‌هایی از تاریخ معدن نمک را در این مکان تماشا کنند. در حدود ۱,۲ میلیون نفر سالانه از این معدن بازدید می‌کنند.
sajjad.s بازدید : 41 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
زندگی برای انا استفانز دختر هفت ساله واقعا معنای دیگری پیدا کرده است. او تا یک ماه قبل تومور سرطانی در مغزش داشت و احتمال زنده ماندش کم بود. اما یک عمل جراحی موفق او را به زندگی برگرداند و حالا او دوران نقاهت را در منزل و کنار والدینش می گذراند.
 
با این همه عوارض جانبی این عمل سبب شده تا او دقایق زیادی را به مسائل ساده بخندد و به قولی حسابی خوش خنده باشد . مادر۴۰ ساله او درباره این موضوع می گوید:«به بیمارستان که رفتیم خیلی نگران بودیم اما او دختر شجاعی بود و خیلی زود صدای خنده هر سه نفر ما در کل آن طبقه پیچید. »

به گفته پزشکان این عادت جدید انا ناشی از آسیبی است که به بخشی از سیستم عصبی او وارد آمده و معمولا افرادی که دچار تومورهای مغزی می شوند و بعد تحت عمل جراحی قرار می گیرند افسرده و یا بیش از حد حساس می شوند اما در مورد انا عکس این قضیه رخ داده و او حالا به هر بهانه ای می خندد.

مادرش درباره این شرایط تازه می گوید:«حالا هر چیزی او را می خنداند و یک بار برای ۱۵ دقیقه مدام می خندید. البته سه هفته اول خنده هایش به مراتب بیشتر بود ولی حالا به مرور یاد گرفته کمی خودش را کنترل کند».
به گزارش ایران ناز استفن باید همچنان ۱۶ ماه دیگر تحت شیمی درمانی و رادیودرمانی باشد اما به گفته پزشکان احتمال بازگشت سرطان تنها ۲۰ درصد است.
sajjad.s بازدید : 55 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
آيا ميدانيد : دندان تنها بخش از بدن انسان است که ترميم نمي شود ؟
آيا ميدانيد : هر چروک ايجاد شده در ابرو نتيجه 200000 اخم است ؟
آيا ميدانيد : ورزش کردن در گرما به کاهش اشتها کمک مي‌کند ؟
آيا ميدانيد : عمر پرزهاي چشايي انسان از 7 تا 10 روز است ؟
آيا ميدانيد : اندازه قلب هر فرد به اندازه مشت اوست ؟
آيا ميدانيد : قلب انسان بطور متوسط 100 هزار بار در سال ميتپد ؟
آيا ميدانيد : سريع ترين عضله بدن انسان زبان اوست ؟
آيا ميدانيد : بدن انسان پنجاه هزار کيلومتر رشته عصبي دارد ؟
آيا ميدانيد : تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنيه چشم است ؟
آيا ميدانيد : استرس تا 5 برابر سيستم ايميني بدن را پايين مي آورد ؟
آيا ميدانيد : تـنها در طول زماني که اين جمله را مي خوانيد در حدود 50 هزار سلول بدنتان ميميرد و سلول هاي جديد جايگزين آن مي شود ؟
آيا ميدانيد : در طـول يـک ساعت قلب شما آنقدر سخت کار مي کند کـه مــي تـــوانــد انرژي حمل يک جسم يک تني به اندازه يک کيلومتر از سطح زمين را تامين کند ؟
آيا ميدانيد : اولين دوقلوهاي آزمايشگاهي اولين بار در سال 1981 به دنيا آمدند ؟
آيا ميدانيد : اگر سلول هاي موجود بر روي پوست بدن انسان را به دنبال هم بچينيم، طول آن به 45 مايل خواهد رسيد ؟
آيا ميدانيد : در طول يک سال، قلب يک انسان عادي 40 ميليون بار مي تپد ؟
آيا ميدانيد : بيشتر انسانها در يک دقيقه 25 مرتبه پلک مي زنند و بطور ميانگين هر انسان سالانه بيش از 13 ميليون مرتبه پلک مي زند ؟
آيا ميدانيد : معده شما بايد هر دو هفته يکبار ماده مخاطي جديد ترشح کند در غير اينصورت خودش را هضم خواهد کرد ؟
آيا ميدانيد : شش سمت چپ کوچکتر از شش سمت راست است تا فضايي براي قلب ايجاد شود ؟
آيا ميدانيد : جراحي چشم يکي از پيشرفت هاي چشمگير در طب باستان به شمار مي رود ؟
آيا ميدانيد : عطسه در هنگام خارج شدن از دهان، سرعتي بالغ بر 100 مايل بر ساعت دارد ؟
آيا ميدانيد : اگر بدن شما خشک و يخ زده شود 10% به وزن آن اضافه خواهد شد که اين مقدار وزن اضافي را مايکرو ارگانيسم هايي که بر روي بدن قرار دارند، تشکيل مي دهند ؟
آيا ميدانيد : زمانيکه گوشت و شير را با هم مي خوريد، بدن به هيچ وجه کلسيم شير را جذب نمي کند و بهتر است ميان مصرف گوشت و شير حداقل 2 ساعت فاصله باشد ؟
آيا ميدانيد : ما يک داروخانه کامل در بدن خود داريم و مي توانيم هر دارويي را در بدن خود توليد کنيم ؟
آيا ميدانيد : طول قد هر انسان سالم برابر هشت وجب دست خود اوست ؟
آيا ميدانيد : محـقـقان اخيـراً بـه ايـن نتيجه رسيده اند که کليه انسان 500 عملکرد متفاوت دارد ؟
آيا ميدانيد : ساختمان عملکرد دست وال، سگ، پرندگان (بال ها) و انسان دقيقاً مشابه است ؟
آيا ميدانيد : شبکه چشم 135 ميليون سلول احساس دارد که مسئوليت گرفتن تصاوير و تشخيص رنگها را بر عهده دارد ؟
آيا ميدانيد : چشم انسان حدود 135 ميليون سلول بينايي دارد که معادل يک دوربين 135 مگاپيکسل عمل مي کند ؟
آيا ميدانيد : چشم سالم انسان ميتواند ده ميليون رنگ را مختلف را ببيند و آنها را از يکديگر تميز دهد ؟
آيا ميدانيد : گوش و بيني شما در تمام طول عمر به رشد خود ادامه مي دهند ؟
آيا ميدانيد : چشم‌هاي ما از بدو تولد همين اندازه بوده‌اند، اما رشد گوش و بيني ما هيچ‌وقت متوقف نمي‌شوند ؟
آيا ميدانيد : شواهد نشان داده است که انسان از هفتاد هزار سال پيش لباس بر تن مي کرده است ؟
آيا ميدانيد : عمر مفيد انسانها در کف دستشان اينگونه (81 – 18 = 63) نوشته شده است ؟
آيا ميدانيد : ضريب هوشي انسان هاي معمولي بين58تا 105 است ؟
آيا ميدانيد : هر تار موي انسان ميتواند تا وزن 100 گرم رشد کند ؟
آيا ميدانيد : يک انسان نهايتا ميتواند با سرعت 35 کيلومتر در ساعت بدود ؟
آيا ميدانيد : کالبد شکافي انسانهاي جديد بسيار بيشتر از انسانهاي قديمي طول ميکشد ؟
آيا ميدانيد : انسان با خوردن 20 نيش از زنبور عسل در آن واحد خواهد مرد ؟
sajjad.s بازدید : 33 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

چشم های شتر مرغ از مغزش بزرگتر است.

آیا میدانید:شتر مرغ از سریع ترین حیوانات است.طول هر قدم این حیوان به ۵ متر و سرعتش به ۷۰ کیلو متر میرسد.

آیا میدانید:گربه ها می توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالی که سگ ها کمتر از ده تا.

 آیا می دانید:ادرار گربه زیر نور سیاه می درخشد.

آیا می دانید:اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید کم کم رنگش سفید می شود. 

آیا می دانید:قلب جوجه تیغی در حالت عادی ۱۹۰ بار در دقیقه میزندو در دوران خواب زمستانی به ۲۰ بار دقیقه کاهش می یابد.

آیا میدانید:گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

آیا میدانید: پرنده ای که دربار حضرت سلیمان خدمت می کرد هدهد نام داشت.

آیا می دانید:شتر در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

آیا می دانید:بین انواع خرس خرس پاندا بزرگ ترین جمجمه  را دارد

آیا میدانید:وقتی مگس بر روی یک میله ی فولادی می نشیند میته ی فولادی به اندازه ی دو میلیونیم میلی متر خم می شود.

آیا می دانید:تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است.

آیا می دانید:سوسک ها سریع ترین جانوران ۶ پا می باشند با سرعت یک متر در ثانیه.

آیا میدانید:پروانه هنگام نشستن روی گل بال های خود را به صورت عمودی نگه می دارند تا کمتر توجه ی پرندگان حشره خوار را به خود جلب کنند.

آیا می دانید: حافظه ی ماهی فقط ۳ ثانیه است.

آیا می دانید:کلاغ و دارکوب و عقاب باهوش ترین پرندگان هستند

آیا می دانید:خرچنگ های ماده پس از جفت گیری زوج خود را می کشند و می خورند.

*  مار ناشنواست و محیط اطراف خود را با ارتعاشی که از زمین دریافت می کند احساس می کند.

* لاشخور ها قادر به دیدن یک موش کوچک از ارتفاع ۴ کیلو متری می باشد.

* مورچه ها شمردن بلندند و قدم هایشان را برای مسیر یابی می شمارند.

* فقط قورباقه نر قور قور می کند.

* هر چشم مگس از ۱۰ هزار عدسی تشکیل شده است.

* نهنگ ها عاشق می شوند و در طول سفر با یکدیگر آواز می خوانند.

* حلزون ۱۰۰ دندان دارد و با آن برگ ها را ریز می کند.

* حلزون ها می توانند ۳ سال بخابند.

* تمامی پرندگان تخم گذار دارای حس لامسه است.

* زنبور های عسل کندوی خود را با دقت یک دهم میلی متر می سازند و در ساختن از کرک های لامسه خود به عنوان وسیله ی اندازه گیری استفاده می کنند.

* گربه ماهی بیشتر از ۲۷ هزار عضو چشایی دارد.

* حشراتی مانند:مورچه و زنبور دیکتاتوری دارند.

* اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و حتی به اندازه شاهین می شدند.

* موی سطح بدن خرس های قطبی سفید نیست بلکه شفاف و بی رنگ است و بر اثر انعکاس نور سفید به نظر می رسد.

* کرگردن ها قادرند سریع تر از انسان بدوند.

* نهنگ آبی بزرگترین حیوان روی زمین است.

* زمان بارداری فیل به دو سال می رسد. 

* پنگوئن ها جانورانی قطبی اند که آنها را فقط می توان در قطب جنوب یافت.

* تعداد چشمان عقرب به ۱۲ می رسد.

* جمعیت میمون های بالغ به ۵۰ میلیون می رسد.

*تندرو ترین جانور روی زمین یوزپلنگ است که در دشت های آفریقا یا جنوب آسیا از جمله ایران زندگی می کند و سرعت آن به حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.

* مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر است.

* ۳۵ هزار نوع کفشدوزک در جهان وجود دارد.

* اولین حیوانی که از طرف خداوند به آن وحی شد زنبور بود.

*یک کورو کودیل نمی تواند زبانش را در بیاورد.

* جمعیت میمون های بالغ هند بر ۵۰ میلیون است.

* کرم های ابریشم در ۶۵ روز هشتاد و شش هزار برابر خود غذا می خورد.

* حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

* شتر مرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

* زنبور برای تهیه ی ۱ کیلو عسل باید ۱۵۰ هزار  بار شهد حمل کند روی ۱۰ میلیون گل بنشیند و مسافتی معادل ۷ بار دور زمین را طی کند.

* اگر مخواهید از آرواره ی یک تمساح جان سالم به در ببرید باید انگشت هایتان را در چشمانش فرو کنید تا فورا به شما اجازه فرار بدهد.

* خوک ها به لحاظ فیزیکی بدنی قادر به دیدن آسمان نیستند.

* پروانه ها با پاهایشان می چشند.

sajjad.s بازدید : 62 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

 

تمساح نمیتواند زبانش را بیرون بیاورد.

● زرافه میتواند با سرعت ۵۷کیلومتر در ساعت بدود.

● مغز فیل،20هزارم وزن بدن اوست.

● قوهی چشایی پروانه ها، در پاهایشان تعبیه شده است.

● هرچه از استوا به سمت قطب پیش میرویم، اندازه موجوداتی مانند پنگوئن، روباه و وال بزرگتر میشود.

● مار «آناکوندا» تنها نمونه افعی است که بچه میزاید.

● نوعی ماهی وجود دارد که با کمک باله هایش، به سطح آب می آید و یکونیم دقیقه در هوا پرواز کرده  و طعمه خود را شکار میکند.

● از بزاق نوعی خفاش خون آشام، دارویی ساخته اند که جلوی سکته مغزی را میگیرد.

● قلب گنجشک، ۱۰۰بار در دقیقه میزند.

● مار میتواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش، نیش بزند.

● بزرگترین مار جهان، ۸متر طول و ۱۲۵کیلوگرم وزن دارد.

● قدرت بینایی جغد، 80برابر انسان است.

● دلفینها و فیلها فقط ۲ساعت در شبانه روز میخوابند.

● ضربان قلب مرغ مگس خوار، ۱۰۰۰مرتبه در دقیقه است.


دندان های تمساح در همه سنین عمر دوباره در می آید.

▪ جانوری موسوم به «راکون» قبل از صرف غذا باید ابتدا غذایش را با آب بشوید.

▪ یک زنبور ناگزیر است دو میلیون دفعه روی گل ها بنشیند تا بتواند یک لیوان عسل تولید کند.

▪ مار ناشنواست و محیط اطراف خود را با ارتعاشات دریافتی از زمین درک می کند.

▪ زالو یکدفعه ۲ تا ۳ سانتی متر مکعب خون می مکد و بعد از آن یک سال تمام چیزی نمی خورد.

▪ کنه که حشره ای ریز است می تواند یک سال تمام بدون غذا زنده بماند.

▪ شاخ کرگدن گر چه شبیه استخوان است اما در واقع توده ای از موهایی است که محکم در هم تنیده شده اند.

▪ زمانی که گورخرها گله ای کنار هم می ایستند با خط های بدنشان در همدیگر ادغام می شوند و این موضوع حیوانات درنده را برای شکار آنها گمراه می کند.

▪ طول بدن تمساح به پنج متر و وزن آن به بیش از پانصد و بیست کیلوگرم هم می رسد. تمساح ها به راحتی در آب شنا می کنند و با بستن پرده گوش و بینی شان می توانند بیش از یک ساعت نفس خود را در سینه حبس کنند و زیر آب بمانند.

▪ اسب های آبی می توانند مسافت کوتاهی را با سرعتی برابر ۳۰ کیلومتر در ساعت بدوند؛با این تصور که حدود سه تن وزن دارند.

▪ بعضی از جانوران هنگام خواب علاوه بر چشم، گوش های خود را نیز می بندند تا صدا کمتر مزاحم خواب آنان شود.

▪ یک فیل قادر است پنج تن بار را به آسانی حمل کند.

شاخ کرگدن گرچه شبیه استخوان است اما در واقع توده ای از موهایی است که محکم درهم تنیده شده اند .

.

زمانی که گورخرها گله ای کنار هم می ایستند با خط های بدنشان در همدیگر ادغام می شوند و این موضوع حیوانات درنده را برای شکار آنها گمراه می کند.

.

دندانهای تمساح در تمام سنین عمر دوباره در می آید.

.

چشم شتر مرغ بزرگتر از مغزش است.

.

جانوری موسوم به «راکون» قبل از صرف غذا باید ابتدا غذایش را با آب بشوید.

.

یک زنبور ناگزیر است دو میلیون دفعه روی گل ها بنشیند تا بتواند یک لیوان عسل تولید کند.

.

مار ناشنواست و محیط اطراف خود را با ارتعاشات دریافتی از زمین درک می کند.

.

بعضی از جانوران هنگام خواب علاوه بر چشم، گوش های خود را نیز می بندند تا صدا کمتر مزاحم خواب آنان شود.

.

شکم عنکبوت آبی آنقدر کوچک است که روده هایش درون پاهایش قرار دارد.

.


سنجاقک فقط بیست و چهار ساعت زندگی می کند.

.

ماهی ها اصلاً پلک ندارند و نمی توانند مژه بزنند یا هنگام خواب چشم هایشان را ببندند.

.

جیر جیرک روی زانو هایش قرار دارد.

.

پشه چهل و هفت دندان دارد.

.

بلند ترین صدا در حیوانات متعلق به مورچه است که اگر انسان بشنود کر می شود.

.

فقط قورباغه های نر قور قور می کنند.

.

زالو در یک دقیقه دو تا سه سانتی متر مکعب خون می مکد و بعد از آن تا یک سال چیزی نمی خورد.

طول بدن تمساح به پنج متر و وزن آن به بیش از پانصد و بیست کیلوگرم هم می رسد. تمساح ها به راحتی در آب شنا می کنند و با بستن پرده گوش و بینی شان می توانند بیش از یک ساعت نفس خود را در سینه حبس کنند و زیر آب بمانند.

▪ اسب های آبی می توانند مسافت کوتاهی را با سرعتی برابر ۳۰ کیلومتر در ساعت بدوند؛با این تصور که حدود سه تن وزن دارند.

▪ بعضی از جانوران هنگام خواب علاوه بر چشم، گوش های خود را نیز می بندند تا صدا کمتر مزاحم خواب آنان شود.

▪ یک فیل قادر است پنج تن بار را به آسانی حمل کند.

▪ فقط پشه ماده نیش می زند و از پروتئین خون مکیده شده برای تخم گذاری استفاده می کند.

▪ بزرگ ترین نهنگ جهان به نام نهنگ آبی رنگ که ۳۳ متر طول و ۱۸۰ تن وزن دارد، چند سال پیش در آب های خلیج فارس مشاهده شد.

▪ خرچنگ های ماده پس از جفتگیری، زوج خود را می کشند و می خورند.

▪ دوران بارداری در فیل ۲۱ ماه است.

▪ نژاد خاصی از خفاش ها به نام هومل، کوچک ترین پستاندار روی زمین به شمار می آید که وزن آن بیشتر از ۲ گرم نیست

یک زنبور ناگزیراست 2000000مرتبه روی گل ها بنشیند تا بتواند یک لیوان عسل تولید کند.
زالو در یک مرتبه 2تا3 سانتی متر مکعب خون میمکد و بعد از ان یکسال تمام چیزی نمیخورد.
کنه می تواند یک سال تمام بدون غذا بماند.
شاخ کرگدن اگر چه شبیه استخوان است اما در واقع توده ای از موهایی است که محکم درهم تنیده شده است.
قوه ی چشایی پروانه ها در پاهای انها تعبیه شده است.
وزن کل موریانه های جهان 10برابر وزن کل انسان هاست.
چشم شتر مرغ بزرگتر از مغزش است.
ملکه ی موریانه 50 بار بزرگتر از جفت مذکر خود است

sajjad.s بازدید : 214 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
آیا میدانید تعداد برد های پرسپولیس در دربی هیچگاه بیشتر از استقلال نشده؟
آیا میدانید برد 6-0 پرسپولیس مقابل استقلال با خرید یکی از بازیکنان استقلال صورت گرفت؟این بازیکن که روی 4 گل از 6 گل مقصر 100% بود,بعد اخراج از استقلال به لنگ پوشان پیوست.
آیا میدانید در سال 1374 تیم پرسپولیس که خطر سقوط را احساس می کرد از لیگ انصراف داد؟
sajjad.s بازدید : 52 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

آيا ميدانيد جرارد پيكه با شكيرا نامزد كرده در حالي كه شكيرا يكي از طرفداران شديد رئال مادريد است و حتي در زمان تعطيلي لاليگا در برنابئو كنسرت هاي خود را اجرا مي كند. ( آخه چرا با اون درا‌ز ، تو كه رئالي بودي)

_ آيا ميدانيد ديويد بكهام تاكنون به دليل فساد اخلاقي 3 بار با همسرش دعوا كرده و يك بار براي معذرت خواهي يك سرويس جواهرات صورتي به ارزش يك ميليون دلار به او داده است.( از بكهام بعيد نيست)

_ آيا ميدانيد رافائل نادال از هواداران متعصب رئال مادريد است و ارتباط نزديكي با ايكر كاسياس دارد.( اي جونم نادال از اول ازش خوشم ميومد)

_ آيا ميدانيد ليونل مسي در سن 23 سالگي با يك زن آرژانتيني به نام سابرينا راوالي كه يك مدل هستش رابطه ي نامشروع داشته است و تعجب همگان را بر انگيخته است. (همينا هستن فوتبال رو نجس ميكنن)

_ آيا ميدانيد تا روز هاي پاياني سال 2010 رائول و گوتي دو بازيكن برجسته رئال مادريد 1283 مسابقه دادند ، 400 گل زدند و 31 عنوان قهرماني كسب كردند. گوتي يك چهارم قرن را با رئال سپري كرد. او در سال 1985 عضو تيم جوانان رئال مادريد شد. رائول نيز در طول سال هاي كه در اين تيم بود 323 گل به ثمر رساند و در 741 مسابقه حضور يافت كه بيش از هر فوتباليست اسپانيايي است. (اي جونم رائول و گوتي)

_ آيا ميدانيد باشگاه رئال در سال 1902 تاسيس شد و اولين بازي خود را در 19 مي 1902 تجربه كرد.

_ آيا ميدانيد رئال مادريد يكي از 3 تيمي است كه تا حالا به دسته پايين سقوط نكرده است . ( 2 تيم ديگه بارسلونا و اتلتيك بيلبائو هستند)

_ آيا ميدانيد رئال مادريد نخستين تيم اسپانيايي هستش كه در ليگ هاي اروپايي بازي كرده است. (در سال 1955)

_ آيا ميدانيد اولين  مدير رسمي رئال آرتور جانسون بوده است و طولاني ترين مدت زمان مديريت بر حسب زمان و بازي ميگل مونيز با 15 سال و 604 بازي بوده است.

_ آيا ميدانيد گران ترين خريد رئال مربوط به كريستانو رونالدو با رقم 80 ميليون يورو است و گران ترين فروش رئال مربوط به به روبينيو به منچستر سيتي با رقم 32.5 ميليون يورو مي باشد.

_ آيا ميدانيد اولين بازيكن ملي پوش رئال خوآن مونيادين در سال 1992 بود و لوئيز فيگو با 129 بازي ملي دركل بازيگري خود ركورد دار بيشترين بازي ملي به عنوان بازيكن رئال بوده اما بيشترين بازي ملي در زمان عضويت در رئال مادريد مربوط به كاسياس با 116 بازي ملي هستش.

_ آيا ميدانيد رئال مادريد در اولين بازي ملي خود در لاليگا در سال 1929 ، 6 بر 0 پيروز شد و دراولين بازي جام حذفي  3 بر 1 باخت.

_ آيا ميدانيد بهترين برد رئال در لاليگا مربوط به برد 11 بر 2 در سال 1959 مي شود و بهترين برد در جام حذفي مربوط به برد 11 بر 1 مي شود و بهترين برد اين تيم در بازي هاي اروپايي مرلوط به برد 9 بر 0 در سال 1961 مي شود . همچنين سنگين ترين شكست اين تيم مربوط به باخت 8 بر 1 در سال 1929 در برار اسپانيول مي شود

sajjad.s بازدید : 34 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

بازیکنان خارجی رمز و راز های زیادی در زندگی خود دارند که کمتر کسی از آن ها مطلع است ...

آیا میدانید لیونل مسی تا کنون 3 تا نامزد داشته است ، با اولی خودش دعوا می کند ، دومی را مادرش نمی پسندد و با سومی در حال گفت و گو است .

 

 

آیا می دانید رنگ چشم های پپ گواردیولا بلوطی کم رنگ است .

 

 

آیا می دانید دیوید بکهام تاکنون به دلیل فساد اخلاقی اش 3 بار با همسرش دعوا کرده و یک بار برای معذرت خواهی یک سرویس جواهرات صورتی به ارزش یک میلیون دلار به او داده است .

 

 

 

 آیا می دانید  ویکتور والدز دروازه بان اول بارسلونا در تظاهرات روز پنجشنبه علیه دولت شرکت داشته است.

 

 

آیا می دانید جراد پیکه با شکیرا نامزد کرده است درحالی که شکیرا یکی از طرفتاران شدید رئال مادرید است و حتی در زمان طعتیلی لالیگا در برنابئو کنسرت های خود را اجرا می کند .

 

 

 

 

آیا می دانید فرهاد مجیدی در سال 2010 با کسب 63473 رای به عنوان محبوب ترین بازیکن سال انتخاب شد و کریم باقری در این رتبه بندی جایگاه دوم را نصیب خود کرد، در حالی که لیونل مسی رده ی دهم را به خود اختصاص داد .

 

 

آیا می دانید تمام ورزشگاه  نیوکمپ به مانیتور های لمسی مجهز است .

 

 

 

آیا می دانید لیونل مسی در حال حاضر یک لامبورگینی مشکی دارد .

 

 

 

آیا می دانید دیوید بکهام بالاخره در تابستان صاحب یک فرزند دختر می شوند .ویکتوریا و بکهام سه فرزند پسر دارند: بروکلین ۱۱ ساله ، رمئو ۸ ساله و کروز ۵ ساله .

 

 

 

آیا می دانید رافائل نادال از هواداران متعصب رئال مادرید است و ارتباط  نزدیکی با ایکر کاسیاس دارد .

 

 

 

آیا می دانید کاکا به تازگی صاحب فرزند شده است .

 

 

 

 

آیا می دانید ژاوی به دلیل علاقه ی بیش از حد به فوتبال خیلی چیز ها را فراموش می کرده ، برای مثال یک بار سال نو را فراموش کرده بود و تا ساعت 12 شب که توسط مادرش پیدا شود مشغول بازی فوتبال بوده است ، نتیجه ی این بازی 51 بر 50 بوده است .

 

 

 

آیا می دانید لیونل مسی علاقه ی بسیاری به ساعت مچی دارد .

sajjad.s بازدید : 59 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
یک خانم از جمهوری آذربایجان پس از زیارت حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس مسیر زندگی خود را کاملا تغییر داد.
"فاطمه فتحعلی اوا" خانمی که حرفه رقاصی داشت پس از بازگشت از مشهد و زیارت امام رضا (ع) به کشورش گفت: من نزدیک تر شدن به خدا را درک می کنم لازمه این کار ترک حرفه ام است و من تصمیم قاطع و راسخ خود را در این باره اتخاذ کرده ام.
 
وی افزود: دیدار از مشهد و زیارت یکی از بزرگترین رویاهای من بود. اکنون مردم مرا "مشهدی خانم" صدا می کنند … و من احساس خوشحالی بسیاری می کنم.
وی همچنین گفت که در هنگام نماز از خداوند خواسته است تا برای کنار گذاشتن شغلش به او کمک کند.
فاطمه فتحعلی اوا افزود: شاید این درخواست من تعجب ها را برانگیزد اما من از خداوند خواستم تا بابی جدید را در برابر من بازکند تا دیگر به کار قبلی خود ادامه ندهم.
"فتحعلی اوا" ابراز امیدواری کرد که دیگر آذری ها هم شانس و فرصت زیارت حرم امام رضا (ع) را داشته باشند تا بتوانند به باور کامل خدا برسند.
sajjad.s بازدید : 39 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
به گزارش ایران ناز به نقل از خراسان: چند روز قبل دختر 19 ساله ای با مراجعه به مأموران انتظامی مشهد گفت: در ابتدای بولوار آزادی سوار یک دستگاه پراید سفید رنگ شدم و می خواستم به خیابان طبرسی بروم اما هنوز راننده جوان مسیر زیادی را طی نکرده بود که 2 جوان دیگر را هم که از دوستانش بودند سوار کرد.
من که از حرکات و رفتار آن ها متوجه شدم قصد شومی دارند از راننده خواستم مرا پیاده کند اما یکی از آن ها چاقویی را بیرون آورد و مرا تهدید به مرگ کرد. در این لحظه راننده به سمت جاده قدیم قوچان تغییر مسیر داد و من که وحشت زده بودم هیچ کاری نمی توانستم انجام بدهم.
این دختر جوان ادامه داد: آن ها مرا به یک کارگاه صنعتی در جاده فردوسی بردند و پس از آن که گوشی تلفن همراه و کیفم را به زور از من گرفتند با همدستی نگهبان کارگاه که او نیز از دوستانشان بود مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.
با اعلام شکایت این دختر و با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده به شعبه مبارزه با سرقت های به عنف پلیس آگاهی ارجاع و تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری 4 جوان مذکور آغاز شد.
وقتی کارآگاهان به کارگاهی که دختر جوان اعلام کرده بود رفتند هیچ کس را آن جا ندیدند اما بررسی های آنان با پی گیری گوشی تلفن همراه مسروقه دختر جوان وارد مرحله جدیدی شد. کارآگاهان که موفق شده بودند شماره تلفن یکی از متهمان را به دست آورند او را در یک عملیات پلیسی در اطراف پارک ملت دستگیر کردند.
با اعتراف این جوان 20 ساله، کارآگاهان 2 تن دیگر از همدستان او را نیز به دام انداختند اما نگهبان کارگاه تولیدی که متوجه ماجرا شده بود همچنان متواری بود تا این که صبح روز گذشته او نیز طی یک عملیات غافلگیرانه در جاده قدیم قوچان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
به دستور مقام قضایی در شعبه 811 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهمان به جرم آدم ربایی و تجاوز به عنف، تحت بازجویی های فنی و پلیسی قرار گرفتند و به ارتکاب جرم اعتراف کردند.
sajjad.s بازدید : 48 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
ایران ناز، باید روی واژه خلاق در اینجا تأکید کنم. ما خیلی از افرادی را که در این لیست معرفی شده اند نمی شناسیم ولی کار آنها در دنیای فناوری و زندگی عادی مردم، تأثیرگذار بوده اند.

مثلا ما واداح خانفار شبکه الجزیره را که نقشی مهمی در پوشش خبری تظاهرات مردم مصر علیه دیکتاتوری مبارک نداشت نمی شناسیم، یا نمی دانیم مغز متفکر iOS، اسکات فورستال بوده است، یا اصلا به نام الکس کیپمن، که نقش اساسی در ساخته شدن کینکت مایکروسافت داشت، برنخورده ایم.

فهرست جالب فست کمپانی، چنین افرادی خلاقی را به معرفی می کند، این فهرست به ما می گوید که اینستاگرام یا اپ فلیپ بورد با تلاش چه کسانی در اختیار ما قرار داده شده است و شما را با میکائیل هد، رئیس شرکت Rovio که با بازی پرندگان خشمگین، ساعت ها همگی ما را سرگرم کرده است، آشنا می کند.

 
دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی!
در این فهرست چشمم به نام شهرزاد رفعتی برخورد، فست کپمانی در مورد او توضیح داده است که: شهرزاد رفعتی در سال ۲۰۰۰ برای تحصیل در علوم کامپیوتری از تهران به ونکوور رفت و در آنجا شرکتی به نامBroadbandTV را تأسیس نمود، شرکتی که به دوره هراس شرکت های بزرگی مانند برادران وارنر، سونی، EA و یا NBA از اینترنت خاتمه داد.

همه آنها از اینترنت به خاطر نقض کپی رایت می ترسیدند. اما فناوری ای که شرکت BroadbandTV فراهم آورده است، محتوای مشمول کپی رایت را نه تها در یوتیوب بلکه در هر فضای دیگری که امکان آپلود ویدئو در ان باشد، تشخیص می دهد.

بر این اساس، برای مثال در عرض دو سال گذشته، هزاران ویدئو از مسابقات ورزشی که قانونا تحت مالکیت NBA یا اتحادیه بسکتبال آمریکا بودند، و بدون اجازه آپلود شده بودند، تشخیص داده شدند.

sajjad.s بازدید : 29 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)
اقدام بی رحمانه مادری به دختر 14 ساله اش+عکس

 

وطن امروز: دختر هلندی قربانی نقشه شوم مادر حسودش شد و به قتل رسید.

 

این زن اروپایی دوست نداشت شوهرش تنها دخترشان را بیشتر از او دوست داشته باشد.

 

هفتم ژوئن 2011 میلادی‌ (17 خرداد‌ماه سال‌جاری‌) پلیس آمستردام در جریان یک جنایت عجیب قرار گرفت که ابتدا به نظر می‌رسید دختر 14 ساله خودکشی کرده است چرا که درها و قفل‌های ورودی سالم بودند و هیچ به هم‌ریختگی یا شکستگی‌ای در اثاثیه منزل وجود نداشت و مهم‌تر اینکه سرقت نیز در خانه صورت نگرفته بود.

 

در بررسی‌های نخست بازرسان پلیس احتمال دادند دختر 14 ساله در غیاب دیگر اعضای خانواده‌اش با انگیزه مرموزی در حالت روانی خاص خودکشی کرده است اما تجسس‌های پزشکی‌قانونی از وجود ضرباتی به سر دختر 14 ساله خبر داد که فرضیه مرگ خود‌خواسته را حذف کرد و تیم پلیسی خود را در برابر قتلی خاموش دید.

 

بازپرس پرونده به دنبال ردپایی از عاملان این جنایت تحقیقات خود را از پدر و مادر «جوزفین» آغاز کرد. مادر جوزفین در بازجویی‌ها به ماموران گفت: وقتی صبح می‌خواستم برای خرید بیرون بروم هرچه دخترم را صدا کردم تا همراه من بیاید، نپذیرفت و نیامد.

 

زمانی که خرید کردم همزمان با همسرم که از سرکار بازگشته بود به خانه رسیدم و هرچه به دنبال جوزفین گشتم پیدایش نکردم تا اینکه جسد وی را داخل حیاط خانه‌مان پیدا کردیم. او خود را از پشت‌بام به پایین پرتاب کرده بود.

 

با ادعاهای این زن، پلیس دست به تحقیق از پدر جوزفین زد.

 

مرد 40 ساله به ماموران گفت: مدتی بود که جوزفین دچار رفتارهای عصبی شده بود، نصیحت هم کارساز نبود تا اینکه شب پیش از حادثه به اتفاق هم به میهمانی رفتیم. ابتدا خستگی را بهانه کرد تا زود‌تر به خانه بازگردیم ولی با گذشت زمان با بهانه‌گیری‌های بچگانه مادرش را عصبانی کرد.

 

جوزفین تنها بچه خانواده بود به همین خاطر از هر محبتی بی‌نیاز بود و هرچه می‌خواست بلافاصله فراهم می‌شد.

 

من و مادرش خیلی دوستش داشتیم ولی مادرش از رفتارهای وی به تنگ آمده بود و مدام از من می‌خواست او را تنبیه کنم ولی من این کار را نمی‌کردم.

 

با ادعای این مرد، کارآگاهان بازجویی از مادر جوزفین را در دستور کار خود قرار دادند.

 

این زن وقتی همسرش را در بازجویی‌ها دید اتهام قتل را پذیرفت و گفت: وقتی ازدواج کردم از آنجایی که همسرم خیلی بچه دوست داشت تصمیم گرفتیم خیلی سریع بچه‌دار شویم ولی من نازا بودم و مانند موش آزمایشگاهی خود را به پزشکان سپردم تا درمانی برایم بیندیشند.

 

سرانجام پس از 10 سال صاحب دختری شدم. هیچ وقت شادی آن دوران را فراموش نمی‌کنم؛ زندگی‌ام رنگ و بوی تازه به خود گرفته بود اما این شادی‌ها با بزرگ‌تر شدن جوزفین روز‌به‌روز رنگ می‌باخت. دختر خودخواهی بود هرچه می‌خواست باید به دست می‌آورد. به من و پدرش بی‌محلی می‌کرد و خودش را برتر از دیگران می‌دانست، خسته شده بودم، رفتارهایش برایم غیرقابل تحمل بود، پدرش مرا از یاد برده بود، دیگر زن رویاهایش نبودم، بی‌محلی‌های او هم به این جنون افزوده بود.

sajjad.s بازدید : 88 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

سانه های اجتماعی قصد دارند این دانشجوی عراقی را یک شبه به یک ستاره تبدیل کنند. به گزارش ایران ناز آلبوم تصاویر احمد أنجل بیش از  یک میلیون بار کلیک خورده است. و حالا از او به عنوان یکی از ستاره های مردم پسند یاد میشود.

 پس از مصاحبه با یک روزنامه مهم انگلیسی زبان، حالا این دانشجوی دارو سازی عراقی و مدل پاره وقت می خواهد بر فراز جهان بدرخشد. بنا بر این گزارش، یکی از رسانه های منطقه، با خوشحالی، درباره أنجل نوشت: پسر عراقی که هوش از سر عالم برد! و یکی از کاربران هم در صفحه او نوشت: تو پادشاه عالم خواهی شد!
 این آقا پسر خود را زیباترین مرد جهان می داند! (عکس)
sajjad.s بازدید : 46 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مثل Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد.
به هر حال، در بسیاری از مواقع کسانی که فایلی را می گیرند ترجیح می دهند که فایل را به صورت PDF بگیرند، چون ممکن است در کامپیوتری که می خواهند از آن فایل استفاده کنند نرم افزار سازنده ی فایل وجود نداشته باشد.

 چگونه PDF بخوانیم؟

برای این که بتوانیم یک فایل PDF را بخوانیم باید از نرم افزار Adobe Acrobat Reader استفاده کنیم. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.Adobe.com/acrobat به راحتی download کنیم.
برای download کردن یک فایل PDF به جای آن که روی لینک آن کلیک کنیم، بهتر است ابتدا کلیک راست کنیم و بعد Save target as را انتخاب کنیم تا فایل بر روی کامپیوترمان ذخیره شود تا به راحتی بتوانیم آن فایل را باز کنیم و اطلاعات درونی اش را ببینیم.

sajjad.s بازدید : 48 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

راستش اولین باری که می خواستم یک سیستم را مونتاژ کنم چیزی در مورد اسمبل قطعات کامپیوتری نمی دونستم، اصلا قطعات را لمس هم نکرده بودم. رفتم داخل یک شرکتی برای کارآموزی و روز اول قطعات و کیس را گذاشتن جلوی من و یک توضیح مختصری دادن گفتن شروع کن. اولش ترسیدم که قطعات را اشتباه جا بزنم ولی بعدش همه را سر جاشون گذاشتم و خدا را شکر اتفاقی هم نیفتاد. حالا برای شما توضیح می دهم که چطوری این کار را انجام دهید و ببینید که چقدر راحت انجام می شود.

 هترین بخش درباره ی سخت افزار کامپیوتر این است که آن ها سر جای خودشون نصب شده باشند، آنها جاهای مشخصی دارند که نصب بشوند؛ مگر اینکه شما بخواهید آزمایش کنید که جاهایشان را تغییر دهید. من در این مقاله، سعی می کنم به شما بگویم که چگونه مهم ترین قطعه ی سخت افزاری یعنی مادربورد را نصب کنید و به شما توصیه می کنم که هر قطعه را حتما سر جای خودش نصب کنید.
حالا می بینیم که چه چیزهایی لازم داریم. روشن است که ما برای شروع یک مادربورد نیاز داریم. نیازهای بعدی ما یک جعبه (کیس) و یک پردازنده ی مرکزی (CPU) است.

sajjad.s بازدید : 48 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

در ویندوز ها قابلیتی وجود دارد که سیستم عامل می تواند توسط آن دیسک موجود در درایو را تشخیص بدهد که به آن AutoRun می گویند. در محیط ویندوز وقتی که دیسکی را در درایو قرار می دهید، سیستم عامل دنبال فایلی به نام AUTORUN.INF می گردد که فایل متنی است که می توانید آن را با Note Pad ایجاد کنید.

 توانایی های فایل AUTORUN.INF چیست؟

1- مسیر و نام برنامه های اجرایی را نشان می دهد تا به صورت خودکار بعد از این که دیسک را در درایو قرار دادید اجرا شود.
2- آیکون مورد نظر را به جای آیکون پیش فرض درایو قرار می دهد.
3- متن مورد نظر را به جای متن پیش فرض می گذارد.

sajjad.s بازدید : 55 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

دقت کردید از وقتی لپ تاپ ها آمده اند چقدر زندگی راحت تر شده ، حداقل از این همه سیم کشی که کامپیوترهای خانگی دارد راحت شدیم فقط یک سیم شارژر دارد که به آن وصل می شود. در حال حاضر هم نسل جدید ماوس ها و کیبورد هایی وارد بازار شده که بدون سیم (Wireless) هستند و به راحتی هم قابل استفاده و قابل حمل و نقل هستند و برد بیشتری هم دارند.

 اگر شما همیشه مسافرت می روید و مجبورید که همه جا از لپ تاپتان استفاده کنید، ماوس بی سیم (Wireless) بهترین وسیله ی جانبی است. من در این مقاله به شما می گویم که چطوری ماوس بی سیم را به لپ تاپتان وصل کنید.

تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، و وسایل جانبی کامپیوتر را طوری می سازند که بدون سیم کار کنند. بهترین وسیله برای کسانی که همیشه مسافرت می کنند و از لپ تاپ استفاده می کنند ماوس بی سیم است. البته از این ماوس برای کامپیوترهای رومیزی هم استفاده می شود که به شما کمک می کند که همیشه میزتان بدون سیم و مرتب باشد. ماوس بی سیم هم مثل بقیه وسایل بدون سیم کار می کند، سیگنال های فرکانس رادیویی را به یک دستگاه فرستنده و گیرنده می فرستد و می گیرد.

بخش هایی از یک ماوس بی سیم (Wireless)

وصل کردن یک ماوس بی سیم به لپ تاپ در نگاه اول ممکن است خیلی پیچیده به نظر برسد، اما خیلی آسان است. بخش هایی مثل فرستنده و گیرنده دارد. دستگاه فرستنده در داخل ماوس قرار دارد و قابل مشاهده نیست. دستگاه گیرنده در شکل های مختلفی وجود دارد بعضی ها خیلی کوچک هستند و مثل قلم اند. در اکثر بسته های ماوس بی سیم یک CD وجود دارد که برنامه هایی دارد که به سیستم عامل کمک می کند تا ماوس را بشناسد.

sajjad.s بازدید : 38 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

یک رایانه درابعاد کوچک است حدود  W) x 135(D) x 25(H)mm ,~ 450g) که تمامی قابلیتهای یک رایانه را درخود جای می دهد و به عنوان رقیب اصلی رایانه های رومیزی معمولی می باشد.علت نامگذاری این رایانه به این نام این است که NetTop از دو کلمه نت (Internet) و تاپ (Desktop) به معنای میزکار تشکیل شده است.

 درمقایسه با رایانه های معمولی نت تاپ ها نه تنها کوچکتر ارزانتر و سبکترند بلکه مصرف برق به مراتب کمتری هم دارند. یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می کند.

نت تاپ را میتوان در پشت مانیتورهایتان نصب کنید که به نسبت کیس های بزرگ امروزی فضای کمتری را اشغال می کند البته میتوان آنها را با استفاده از پایه روی میز قرارداد.

NetTop ها از لحاظ سیستم خنک کننده به دو بخش عمده دسته بندی می شوند. دسته اول در قسمت تهویه خود دارای فن و دسته دوم که فاقد فن هستند ازفناوری هوای خنک استفاده می کنند ، این قابلیت باعث شده که NetTop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات در منازل و دفاتر کار و شرکت ها مطرح شوند.

 

sajjad.s بازدید : 35 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

مدت زمانی است که شرکت ایرانسل ، توانسته است با بهره گیری از شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ارائه سرویس های قابل رقابت با دو اپراتور دیگر بازار خوبی را در جامعه امروزی موبایل ایران فراهم نماید. همچنین اخیرأ قیمت سیم کارت های اعتباری ایرانسل به 15 هزار تومان کاهش یافته است و با قابلیتهایی که به تنهایی فراهم کرده است همانند MMS و GPRS توانسته است استفاده کنندگان زیادی را جدب کند. اما این سیم کارت های اعتباری نیز در دورن خود ترفندهای مخفی را دارا هستند! فعال سازی پیامگیر ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده میشود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر میباشد.

کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت اعتباری ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:

 

#1*1*3*140* فعال سازی پیامگیر

#3*1*3*140* فعال سازی ذخیره شماره تماس گیرنده

#4*1*3*140* حذف همه سرویس ها

#5*3*140* دریافت تنظیمات MMS

*140*3*6# دریافت تنظیمات GPRS

 

لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده شما را قادر می سازد تا بدانید در زمانی که در دسترس نبوده اید، چه کسانی با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده یا خارج از محدوده پوشش شبکه باشد، کسی که با شما تماس می گیرد، به یک سرویس پیام گیر هدایت می شود که در آنجا شماره این شخص ذخیره می شود. هنگامی که تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گیرد، لیستی از تمام شماره هایی که با شما تماس گرفته اند به همراه زمان این تماسها از طریق SMS برای شما ارسال می گردد.این سرویس و سرویس پیام گیر صوتی نمی توانند همزمان فعال باشند. شما تنها می توانید از یکی از دو سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده یا پیام گیر صوتی در یک زمان استفاده نمایید.

sajjad.s بازدید : 39 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آخرین اخبار زلزله را به‌صورت فوری و از طریق پیام کوتاه تلفن همراه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.نرم‌افزار اعلام زمین لرزه، مخصوص گوشی‌ های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید بزودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا با دریافت این نرم‌افزار رایگان و نصب آن بر روی گوشی امکان اطلاع از آخرین اخبار زلزله و مشاهده نقشه دقیق محل وقوع ممکن شود.


مشترکان تلفن همراه از این پس می‌توانند جدیدترین اخبار مربوط به زلزله‌های بالاتر از ۳٫۵ ریشتر استان خود و استان‌های همسایه یا کل کشور را به محض حادث شدن از طریق پیامک دریافت کنند.با توجه به اینکه کشور ما رکورد بیشترین تعداد رویدادهای لرزه‌ای در جهان را به‌خود اختصاص داده و روزانه بیش از ۱۰ زلزله بالای ۲درجه در مقیاس ریشتر در ایران رخ می‌دهد و این تعداد در سال جاری بیشتر نیز شده امکان دریافت اطلاعات در این زمینه از طریق پیامک ممکن شده است.

از این رو به‌زودی نرم‌افزار اعلام زمین لرزه، مخصوص گوشی‌های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا با دریافت این نرم‌افزار رایگان و نصب آن بر روی گوشی، همزمان با دریافت پیامک اعلام زمین لرزه، محل دقیق حادث شدن روی نقشه کشور و بزرگی آن را نیز مشاهده کنند.

sajjad.s بازدید : 31 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر موبایل داران بوده و هست ، مخفی سازی عکسها ، ویدئو ها و در کل فایلهای خود بنا به هر دلیلی بر روی گوشی بوده است.

بدین منظور نیز برنامه های جانبی متعددی عرضه شده است که هر کدام در نوع خود مشکلاتی دارند. اما در صورتی که گوشی شما از نوع سری N نوکیاست (N80،N73،N70و…) ، با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی فایلهای خود را از داخل گالری خود محو نمایید به نوعی که فایلها کاملأ موجود باشند اما در داخل گالری گوشی ناپدید شوند!


ابتدا دقت نمایید که گوشی های سری N نوکیا تا لحظه نگارش این ترفند در کمیاب آنلاین ، عبارتند از:

N70,N71,N72,N73,N75,N76,N77,N80,N81,N90,N91,N92,N93,N93i,N95,N800,N810


برای مخفی سازی فایل های خود:

وارد منوی گوشی شده و به فولدر Tools بروید. سپس وارد File Manager شوید.
اکنون با زدن کلید سمت راست یا اسکرول گوشی ، وارد Memory Card شوید.
سپس به فولدر Other رفته و با استفاده از Options > New Folder یک فولدر جدید بسازید و نام آن را Contacts قرار دهید.


داخل فولدر Contacts شده و در داخل آن فولدر دیگری ایجاد کنید و نام آن را mobna یا هر نام دلخواه دیگری بگذارید.


اکنون از این دو پوشه به عقب بازگردید و به صفحه اصلی File Manager در Memory Card رجوع کنید.
حال میتوانید به دلخواه خود برای مخفی سازی ویدئوها به Videos و برای مخفی سازی عکسها به به فولدر Images بروید. سپس بر روی فایل مورد نظر خود که قصد مخفی سازی آن را دارید Options > Move to folder را انتخاب کنید و سپس برای مسیر آن ، فولدری که به تازگی ایجاد کردید یعنی Memory Card / Other / Contacts / mobna را تعیین نمایید و OK کنید.


کار تمام است ، پس از این عمل ،  فایل شما از داخل گالری حذف شده است و به هیچ وجه در داخل آن نمایش پیدا نمیکند.


برای مشاهده فایل نیز خودتان میتوانید به شکل مخفیانه ، از طریق File Manager گوشی به محلی که فایل را به آنجا منتقل کردید یعنی Other / Contacts مراجعه کنید.
در صورتی که میخواهید فایل مجدد داخل گالری نمایش پیدا کند کافی است آن را از درون این فولدر جدید خارج کنید و به محل قبلی منتقل کنید.

sajjad.s بازدید : 41 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

یک وبلاگ ایتالیایی با نام Macitynet به تازگی اقدام به انتشار تصویری کرده ‌که آنگونه که مدعی شده، تصویر جدیدی از طراحی آیفون ۶ است که توسط یکی از «منابع داخلی» اپل منتشر شده است. آن گونه که مشخص است، اگر این تصویر درست باشد، تأیید کننده بیشتر شایعات و حدس و گمان‌هایی است که در ماه‌های اخیر در خصوص طراحی آیفون ۶ به میان آمده است.

 

فاش شدن عکس موبایل iPhone 6

 

آنچه از این تصویر به دست می‌آید این است که آیفون جدید واجد یک صفحه نمایش بزرگ‌تر ۴.‌۷ اینچی به همراه طراحی بدنه منحنی و بی‌شباهت به iPad touch است‌ و نکته جالب آنکه در نسخه جدید کلید Power به لبه کناری گوشی منتقل شده است.

 

 در واقع هر چه بیشتر ‌جلو می‌رویم، شایعات و حدس و گمان‌ها از یک سو و افشاگری‌های جدید از سوی دیگر، حاکی از آن است که طراحی آیفون آینده بسیار شبیه به iPad Air و iPad Mini است و در واقع از بدنه باریک‌تری برخوردار خواهد بود. حال با شیفت کردن دکمه Power به لبه روبه‌رویی دکمه‌های صدا تغییر بزرگی در طراحی آیفون صورت گرفته است.

 

فاش شدن عکس موبایل iPhone 6

 

این جابجایی در دکمه Power حاکی از آن است که شرکت اپل هنوز بر باور خود برای استفاده از آیفون با یک دست پایبند است که البته در راستای خط سیر قبلی این شرکت نیز هست؛ برای نمونه، هنگامی که نسخه ۵ آیفون رونمایی شد و سایز صفحه آن یکی از بزرگ‌ترین انتقادات نسبت به آن بود،اپل با تبلیغات فراوان، سعی در نشان دادن اهمیت این موضوع برای کاربران داشت که انگشت شست به همه صفحه نمایش دسترسی داشته باشد.‌

 

اکنون با انتخاب صفحه نمایش بزرگ‌تر اپل نشان می‌دهد که از این مسیر فاصله گرفته و نیاز کاربران را برای صفحات بزرگ‌تر درک می‌کند. این صفحه نمایش که قطعا Retina نیز خواهد بود، با وضوح Full HD خود و باتری که آن را حمایت می‌کند، جالب توجه می‌نماید.

 

فاش شدن عکس موبایل iPhone 6

 

اگر این تصویر حاصل خلاقیت و توهمات بیش از اندازه فعالان اینترنتی نباشد (!) می‌توان گفت که آیفون ۶ یک دگرگونی اساسی در تاریخ طراحی گوشی‌های اپل تا به امروز است. همچنین مقایسه این تصویر با طراحی Galaxy S5 سامسونگ، حاکی از آن است که آیفون جدید کمی کوتاه‌تر از رقیب اصلی آینده خود خواهد بود.

sajjad.s بازدید : 33 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

تصور کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است!

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید! :

Ernesto Londoño ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان در چند لحظه کیف میگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد! پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند! اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد. دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است! سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد.
این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در یک پست برای عموم نوشته است ، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود.

 

اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد:
گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است.
همچنین از این روش برای خشک سازی iPod ، دوربین فیلمبرداری و امثال این دستگاه ها نیز میتوان استفاده کرد.

sajjad.s بازدید : 117 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

(آموزش مرحله به مرحله)


برای عوض کردن سوال و جواب امنیتی (Security Question & Answer) در اکانت/ایمیل یاهو مراحل زیر را طی کنید:

1. به صفحه‏ ی یاهومیل/ایمیل یاهو بروید، نام‏کاربری(Username) و کلمه‏ی‏عبور(Password) خود را وارد کنید، بر روی دکمه‏ی Sign In کلیک کنید؛ تا وارد ایمیل یاهو خود شوید.

2. بالا سمت چپ صفحه‏ی ایمیل، بر روی اسم‏تان کلیک کنید، پنجره‏ی کوچکی باز می‏شود، بر روی Account Info کلیک کنید.


3. با کلیک بر روی Account Info صفحه‏ی جدیدی برای شما باز می‏شود. کلمه‏ی‏عبور/پسورد خود را وارد کنید و Sign In را بزنید.

4. در صفحه‏ی جدید، بر روی لینک Update password-reset info کلیک کنید.


5. در این مرحله، بر روی Change Questions and Answers کلیک کنید.


 
6. حالا، سوالات و جواب‏های جدید موردنظرتان را انتخاب کنید. سپس بر روی Save کلیک کنید. مثال:


7. کمی صبر کنید تا تغییرات ذخیره شود …

حالا بر روی دکمه‏ی Done کلیک کنید.


حالا می‏توانید با خیال راحت صفحه‏ی جاری را ببندید، سوالات و جواب‎های امنیتی شما تغییر کرده‏اند. ایمیلی برای شما (از طرف یاهو) ارسال می‏شود تا این تغییرات را به شما اطلاع دهد.

sajjad.s بازدید : 59 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به ۲۰ % از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از ۲۰ درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پهنای باندتان استفاده کنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :

 

۱) Run را از منوی Start اجرا کنید.
۲) در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
۳) منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
۴) در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید )
۵) در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
۶) حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
۷) به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
۸ ) بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
۹) پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
۱۰) مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی ۲۰ درصد به نمایش در می آید.
۱۱) به جای عدد ۲۰ مقدار ۰ را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
۱۲) حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
۱۳) به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
۱۴) این پنجره را OK کنید.
۱۵) کامپیوتر خود را Restart کنید.
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثلTuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.

برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای ۰ عدد ۲۰ را قرار دهید.

sajjad.s بازدید : 60 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
با بهره‌گیری از فناوری( ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line كاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یك خط تلفن، كامپیوتر و مودم ADSL بدون مشغول كردن خط تلفن، به صورت دایم و با سرعتی بالا به اینترنت متصل شوند .در حقیقت، با استفاده از این فناوری، می‌توان از یك خط تلفن افزون بر انتقال صوت، برای انتقال داده نیز استفاده كرد تا ضمن این كه خط تلفن به صورت عادی برای كاربردهای مكالمه و ارسال و دریافت نمابر مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای انتقال داده نیز به كار گرفته شود. افزون بر امكان استفاده دو منظوه از یك خط تلفن.

آموزش نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت

 آنچه كه این فناوری را از دیگر فناوری‌های اتصال به اینترنت متمایز ساخته، سرعت بالای آن است. به گونه‌ای كه می‌توان با استفاده از ADSL با سرعتی تا 40 برابر بیشتر از اتصال از طریق شماره‌گیری تلفنی به اینترنت متصل شد. اساس این فناوری بر مبنای استفاده از فضای خالی سیم‌های مسی تلفن قرار دارد یعنی سیم مسی تلفن همانند لوله‌ای‌ست كه هنگام استفاده از تلفن برای مكالمه‌های صوتی، تنها قسمت اندكی از فضای آن به كار گرفته و مشغول می‌شود.

برای این كار تنها استفاده از یك دستگاه مودم ADSL و یك دستگاه تفكیك‌كننده Splitter كافی‌ست و كاربران نیازی به استفاده از تجهیزات پیچیده و خاضی برای این منظور ندارند و تنها با به كارگیری این دو و اتصال آنها به رایانه و خط تلفن می‌توانند به سادگی به ارتباط پرسرعت با اینترنت دسترسی یابند
آموزش نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت

تعداد صفحات : 2

درباره ما
سلام به سايت تفرحي و سرگرمي و آموزشي جهان فان خوش آمديد. لطفا نظات خود را بيان بفرماييد. موفق باشيد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سطح مطالب را چونه ميبينيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 128
  • بازدید کلی : 6,263